trompet.nl > forum > Toon onderwerp - vraag over Smith-Watkins
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 00:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lays
BerichtGeplaatst: 21 aug 2009 11:14 

Ruli schreef:
[
Dus eigenlijk het "teveel" uren besteden per instrument. Want er zijn bouwers die het een stuk sneller kunnen, en die hoeven veel minder (uren) in rekening te brengen.

Wie zegt dat Mr.Smtih uren rekend? Misschien bedenkt hij gewoon wat hij er voor kan krijgen, net als Monette. Dus Pure Winst!

Gelukkig zijn Monettes dan wel goed geconstrueerd......

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2009 11:28 

Over trumpetmaking en prijzen, daarover is een fantastische discussie ontstaan op TH met zeer waardevolle bijdragen van o.a. Harrelson, Don Miles (van de Milestrumpets) en Tony Scodwell. Toch niet de minsten. Ook onze eigen Camel krijgt nog een veegje uit de pan. Vooral Don Miles lezen, wat heeft die man gelijk:

http://www.trumpetherald.com/forum/view ... hp?t=90153

Profiel  

Berichttitel: Re: Lays
BerichtGeplaatst: 21 aug 2009 13:14 

Theo van Kampen schreef:
Ruli schreef:
[
Dus eigenlijk het "teveel" uren besteden per instrument. Want er zijn bouwers die het een stuk sneller kunnen, en die hoeven veel minder (uren) in rekening te brengen.

Wie zegt dat Mr.Smtih uren rekend? Misschien bedenkt hij gewoon wat hij er voor kan krijgen, net als Monette. Dus Pure Winst!

Gelukkig zijn Monettes dan wel goed geconstrueerd......

Die Don Miles, waar Delano naar verwijst, doet 320 uur over het bouwen van een trompet... net als oa Monette "bedenkt ie dus NIET gewoon wat hij er voor kan krijgen" maar wil ie betaald worden voor alle tijd die hij erin steekt.... heel begrijpelijk denk ik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2009 15:31 

Even een kleine toevoeging over Smith & Watkins: Ik heb ook zo'n toeter en die bevalt me (of beter gezegd mijn vriendin) uitstekend. S&W is ontwikkeld door Derek Watkins en Richard Smith. Het ontwerp is eigenlijk niets anders dan een doorontwikkeling op het aloude Besson principe waarvan ook de Bach Strad. afgeleid is. De productie is "uitbesteed" aan Kanstul en er zijn idd. wel gevallen van redrot bekend. Ook onze S&W heeft daar wat last van, maar speelt nog uitstekend. Naast de S&W heb ik ook nog een Bach strad. die dus van dezelfde Besson is afgeleid, maar de S&W speelt duidelijk prettiger dan de Strad. Ook het geluid is directer en makkelijker controleerbaar.

Tot zover mijn bevindingen.

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2009 17:02 

Ik vind eerlijk gezegd dat meneer Miles uit zijn nek lult. Waarom zou hij betere toeters maken? Alleen omdat hij dat vind? Laat me niet lachen... Net zo'n blater als die gast achter Zeus, maar dan duur...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 aug 2009 20:54 

Ruli schreef:
[

Die Don Miles, waar Delano naar verwijst, doet 320 uur over het bouwen van een trompet... net als oa Monette "bedenkt ie dus NIET gewoon wat hij er voor kan krijgen" maar wil ie betaald worden voor alle tijd die hij erin steekt.... heel begrijpelijk denk ik.

Uit 't relaas van Don Miles heb ik begrepen dat hij zijn trompetten bouwt 'from scratch'. Dat wil zeggen dat hij alles zelf maakt, op de kurkjes en de viltjes na.
Monette, doet die dat ook? Maakt die bijvoorbeeld zelf zijn ventielen? Nee, die zijn van Getzen -wat ik van Hans Brassimport heb begrepen-, net als heel veel andere spullen die je op zijn toeters kan vinden.
Niks mis mee, ik ben groot Getzen fan. Maar als Monette er eigenlijk dezelfde werkwijze als VanLaar en Scotwell op na houdt dan vind ik 't een beetje verdacht dat hij zijn toeters zo hoog prijst.
Oftewel, Monette vraagt voor zijn toeters wat anderen er voor over hebben.

Hij doet maar.

Overigens,
a) Delano, bedankt voor de link. Ik heb genóten!
b) Camel, eerst effe een Milestrompet uittesten voor je zo hoog van de toren blaast.
c) Erik, vergelijk je niet appels met peren?

www.luxuriamusic.com

Laatst bijgewerkt door Theo van Kampen op 21 aug 2009 21:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 aug 2009 21:13 

Theo van Kampen schreef:

Overigens,
a) Delano, bedankt voor de link. Ik heb genóten!
b) Camel, eerst effe een Milestrompet uittesten voor je zo hoog van de toren blaast.
c) Erik, vergelijk je niet appels met peren?

Theo, ik hoef die toeters van meneer Miles niet te testen

1) custom gebouwd, kan ik ze vele malen goedkoper in Europa krijgen. Mannen als Klaus Martens, Hub van Laar, Franz Straub, etc kunnen allemaal het zelfde voor minder dan de helft van meneer Miles.
2) meneer Miles, met al zijn hoge toren blaterij, zal heus geen toeters at random naar Europa sturen voor een testperiode
3) Los van custom gebouwd, een flink aantal fabriekstoeters, bieden meer dan prima instrumenten, ook voor minder dan de prijs.
dus: waarom zou ik?
Ik blaas niet hoog van de toren, ik geef slechts mijn ( op ervaring gebaseerde ) mening weer. Heeft niks met hoog van de toren blazen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 aug 2009 21:36 

camel schreef:

....custom gebouwd, kan ik ze vele malen goedkoper in Europa krijgen. Mannen als Klaus Martens, Hub van Laar, Franz Straub, etc kunnen allemaal het zelfde voor minder dan de helft van meneer Miles.

Toch doen die 't anders als Don Miles. Want Miles doe echt alles zelf.
Hoeft niet beter te zijn maar 't is op z'n minst interessant om 's uit te testen.
Wordt in Europa inderdaad wat lastig maar mocht je nog 's op tournee gaan in de U.S.A. dan zou ik 't niet laten....

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur