trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Piccolotrompet Trebouchet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 05:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2009 22:44 

camel schreef:
naja.

prima, ik gaf advies, op basis van mijn eigen ervaringen, en kennis.

evengoed een fijn weekend 8)

Jammer geen ervaring met Trebouchet.
Anoniem kan je van alles neerzetten.

Alles wat ik schrijf is eigen ervaring en kennis en niet anoniem.
Ik geef absoluut geen advies aan liefhebbers/amateurs om grote merktrompetten
te kopen. Er zijn voor hen genoeg goede alternatieven. Niets in de geest koop maar een oude(gedeukte) trompet van dat en dat merk,waarvan de ventielen al dikwijls uitgesleten zijn en reparatie behoeven. Speel je 1x per week in een Fanfare ga dan maar sparen,krantenwijk lopen enz. Onzin.
Alleen willen zij ervaringen horen over deze alternatieven.
Daaraan zou eens wat meer aandacht moeten worden besteed.
Laat hen,die een goede boterham verdienen met hun lessen,spel en adviezen.
Ik misgun het ze niet. Zij moeten de amateursmusici ondersteunen en de weg wijzen.
Daarvoor moeten we hen dankbaar zijn.
Eveneens een fijn weekeind toegewenst.

http://www.antoni-art.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2009 22:52 

Ik vind je verdere commentaar richting mijn persoon, en over het verschil in amateur/beroeps te kinderachtig voor woorden.

Maar goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2009 22:55 

Komt mss wat hard aan,maar het zijn wel de essenties waar het op aankomt.

http://www.antoni-art.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2009 23:23 

Antoni Hopmann schreef:
Komt mss wat hard aan,maar het zijn wel de essenties waar het op aankomt.

Nee, de essenties zijn voor jou, zoals jij ze beschrijft, maar zeer duidelijk geen feiten.

Voor mij liggen die essenties net ff anders. Ook geen feiten, maar wel meningen, gebaseerd op ervaringen, met goedkope en dure instrumenten, en PICCOLO's waar het om gaat.

Ik ga niemand met droge ogen een instrument aanraden waarvan ik de herkomst dubieus vind. Mijn leerlingen hoeven heus geen duur instrument te kopen, maar wel een die zijn geld waard is. En dat jij iets tegen topmerken hebt, is heel jammer voor jou, maar dat wil nog niet zeggen dat het daarmee ook gezegd is dat je dat niemand aan moet raden.

Waar het in essentie op neerkomt, is m.i. dat je, zeker als je piccolo wil gaan spelen, dat je dat moet doen op een goed instrument. Een slechte piccolo werkt namelijk nog veel harder tegen dan een slechte bes trompet.

En mijn persoonlijkheid is niet anoniem beste man, iedereen weet wel wie ik ben...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 aug 2009 00:32 

Heren, fijn dat we het allemaal zo goed weten - schijnt een typisch trompettisten-trekje te zijn - maar ik geloof niet dat iemand ook maar iets wijzer wordt van dit goedbedoelde maar toch behoorlijk pedante gekibbel.

Zullen we de volgende keer weer proberen het een beetje constructief te houden? Bedankt alvast.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 aug 2009 01:46 

Wat Marnix zegt is in mijn ogen goed bedoeld. Hij weet niet wat de bedoeling is met de piccolo trompet waar je het over hebt. Wat Marnix zegt is dat als je serieus een piccolo wil aanschaffen (om voor publiek mee te spelen op een aardig niveau), je waarschijnlijk beter een van de merken kan kiezen die hij opnoemt dan de Trebouchet waar jij het over hebt. Hij ging er duidelijk van uit dat je die piccolo wilde aanschaffen. Maar als je alleen geïnteresseerd was in wie er ooit op zo een toeter had gespeeld heeft ie je waarschijnlijk niet goed begrepen.

Correct me if i'm wrong..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 aug 2009 05:53 

Mijn inzicht, bedoelt hij of iemand er ervaring mee heeft met dat betreffende merk piccolo. Dat is op zich niet verkeerd. Ik vind dat je moet spelen waar je je goed bij voelt. Of dat nu een Hub v Laar is of een Bach of Yamaha of NoName trompet. Als je er voor jou gevoel goed muziek uit krijgt is het goed , zo simpel is het. Het is waarschijnlink totaal anders als je als pro erop moet spelen natuurlijk. Maar dat was niet de vraag.

Camel, heeft als voorkeur dat hij liever een duurder (beter) merk adviseerd dan een NoName. Eerlijk gezegt is dat een keuze van hemzelf en heeft hij het goedrecht om dat te adviseren gezien zijn ervaring in deze. Hamvraag is wel of je er iets mee doet of niet. De keuze maak je nog altijd zelf.

Advies is geen moet issue, zo simpel is het. Ieder mens maakt zelf keuzes gebazeerd op advies of niet.

En een goede morgen.

Rgds

John

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 aug 2009 11:28 

Een vergelijkbare discussie hebben we enige tijd geleden gehad toen ik vroeg of iemand ervaring had met de bastrompet van Stagg (van ongeveer 300 Euro). Bij een gewone Bes-trompet kan iedere ervaren trompettist, na korte tijd op een goedkoop merk geblazen te hebben, beoordelen of het iets is of niet. Maar bij een bastrompet en ik denk ook bij een picolo, moet je eerst een hele poos aan het instrument wennen voordat je het goed kunt beoordelen. Omdat niemand werkelijk ervaring had met de Stagg bastrompet waar ik naar vroeg heb ik hem uiteindelijk maar gekocht. Het duurde twee maanden voor ik er redelijk op kon spelen en nu na een half jaar, speel ik er bijna dagelijks met veel plezier op. Hij is het geld absuluut waard maar het had net zo goed helemaal fout kunnen aflopen en dan was het weggegooid geld geweest.

Stagg maakt ook een picolo die ook niet veel zal kosten. Maar alleen aanschaf en testen geeft werkelijk inzicht of je een acceptabele kwaliteit voor je geld krijgt. Je loopt wel altijd het risico dat een getest model goed uitvalt maar dat een ander exemplaar van het zelfde type weer veel slechter is. Wat dat betreft denk ik dat je van de duurdere merken een constantere kwaliteit kunt verwachten maar daar moet je in het geval van een bastrompet wel tien keer zo veel voor betalen. Dus ik zou zeggen, koop die picolo gewoon, test hem of laat hem testen door een ervaren picolo speler en laat ons horen wat je ervaringen zijn. Voor 350 Euro kun je je nu toch ook weer geen buil vallen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur