trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Piccolotrompet Trebouchet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 05:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2009 07:22 

Het is lief om een lans te breken voor de prestaties van opkomende economieen zoals China en India maar over het algemeen zijn die verhalen veel te optimistisch en zijn in wezen romantische fantasieen. Ik ben goed tot zeer goed thuis in zowel Zuid-oost Azie als in India en hoor al dertig jaar over economieen die "ons" gaan verpletteren. Na Japan zouden dat de "tijgers"zijn, zeg maar Maleisie, Thaialand, Indonesie enz., een tijd geleden zou dat opeens Rusland zijn (als ze daar niet zoveel olie gevonden hadden waren ze nu helemaal bankroet) en nu dan China en in mindere mate India. Ik ga niet in op alle problemen van die economieen en waarom alles wel eens zou kunnen stagneren maar de realiteit is dat een land als Thailand (kom er nu net vandaan) letterelijk overspoeld wordt met Chinese produkten waar je eigenlijk niks aan hebt, ze zijn niet voor het gebruik maar uitsluitend voor de verkoop. Een mooi voorbeeld zijn b.v. batterijen. In elke winkel of markt liggen stapels chinese batterijen. Ze zijn heel geschikt om samen te verkopen met goedkoop speelgoed en zo. Na uitpakken kun je ze ergens indoen en dat werkt dan, als je geluk hebt, een minuut of 10. Daarna moet je echte batterijen gaan kopen. Je moet je wel bedenken dat waar die landen zo snel mee groeien in overwegende mate de export van ARBEID is. Zodra de welvaart stijgt, stijgen de lonen en prijzen, dat maakt de arbeid duurder, cq te duur en dan stagneert de groei. Japan is een geval apart, na een start in de vijftiger jaren die op China leek, kopieren dus, hebben die zich razendsnel op R&D geworpen. Zo heeft met name Honda door zijn nieuwe motoren de gehele europese motorfietsenbouw de nek omgedraaid. Ik denk dat Japan een geval apart is omdat dat land alleen kon groeien door export. India en China zouden grootmachten kunnen worden alleen al op basis van hun eigen markt. Hun markten zijn door protectionisme uiterst moeilijk te penetreren.
Een en ander sluit niet uit dat er een keer een redelijk goede trompet op de markt komt van Chinese oorsprong maar ze doen nu nog niet echt mee.

Profiel  

Berichttitel: is dat zo?
BerichtGeplaatst: 24 aug 2009 10:14 

delano schreef:
Een en ander sluit niet uit dat er een keer een redelijk goede trompet op de markt komt van Chinese oorsprong maar ze doen nu nog niet echt mee.

Ik vind de top lijn van Jupiter toch echt niet verkeerd hoor, (of komt dat uit Taiwan?) en ook al die instrumenten die onder de naam Main of Thomann worden geproduceerd zijn toch een stuk beter dan de Schenkelaars waar ik het in de jaren 70 op de fanfare mee moest doen.

Moet ik wel zeggen dat er ook regelmatig bloopers uit 't verre oosten op de markt verschijnen: Charlie Green kwam 's aanzetten met een cornet met draaiventielen van 't merk Stagg. Nou, hoe ze 't voor mekaar hadden gekregen weet ik niet maar daar kon zelfs Charlie geen muziek mee maken :D .

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2009 12:54 

Jupiter is van Taiwan en van Trompetenforum.de heb ik eens begrepen dat de Thomann-toeters uit dezelfde fabriek komen (Jupiter dus). Overigens sluit ik niet uit dat er een keer een Jupiterachtige trompet uit China kan komen, alleen ze zijn er daar nu nog niet zo mee bezig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2009 19:18 

Beste mensen,
Ik wil niet echt een lans breken hoor voor producten uit China enz.
Aan de andere kant lijkt het me wel nuttig om, als er wat nieuws op de markt is,
dat te melden en even rond te vragen of er iemand ervaring mee heeft.
In dit geval is dat de piccolo-trompet onder het merk Trebouchet.
Mss is het een redelijke studie piccolo. Je weet maar nooit.

http://www.antoni-art.nl

Profiel  

Berichttitel: Tuurlijk!
BerichtGeplaatst: 24 aug 2009 21:15 

Antoni Hopmann schreef:
Aan de andere kant lijkt het me wel nuttig om, als er wat nieuws op de markt is,
dat te melden en even rond te vragen of er iemand ervaring mee heeft.
In dit geval is dat de piccolo-trompet onder het merk Trebouchet.
Mss is het een redelijke studie piccolo. Je weet maar nooit.

Antoni, ik ga helemaal met je mee. Producten op voorhand affikken is dom & kortzichtig.
't Aardige van internet fora is dat je je ervaringen kan delen en dat iedereen daar zijn voordeel mee kan halen: Zonder internet fora had ik bijvoorbeeld nooit van Warburton mondstukken en Speedplay clikpedalen gehoord.
Dat hier op Trompet.nl wat stug reageerd op een piccolo trompet van 't merk Trebouchet -zijn dat geen middeleeuwse katapulten die gebruikt werden om dmv met afgeschoten rotsblokken fortificaties te vernietigen?- verbaast me niet echt. Een beetje jammer is 't wel.
Dus Camel, mocht je zo'n Trebouchet tegenkomen, test 'm effe uit zoals alleen jij dat kan doen en plaats je bevindingen op dit forum zodat wij allen daar lering uit kunnen trekken.
Niemand schiet iets op met vooropgezette meningen; wie weet is 't wel een pareltje, net zoals 't ook zomaar een totaal kloteding kan zijn, of iets in 't midden.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2009 21:35 

Jaja blabla.

Studeren op een piccolo? Zou ik niet doen. Te zwaar om er lange liedjes te vaak op te spelen. Ik heb van mijn docenten het volgende geleerd: eerst op de grote bes die partijen studeren, zodat je de grepen kent, zonder dat je je kapot speelt. Dan op de es of d trompet. En als dat lukt, dan over naar de piccolo. En dat werkt voor mij erg goed.

Dus een studiepiccolo geloof ik niet zo in. Het moet gewoon goed zijn. En ik weiger te geloven dat als alle goeie merken zoveel geld vragen voor hun goeie producten, dat een Aziaat het allemaal net zo goed kan doen, voor maar een fractie van de prijs. Want als dat zo was, dan zouden er echt al wel veel spelers op spelen. Maar die verdienen hun geld liever met een goeie piccolo die geen enkele compromissen sluiten qua speelcomfort en intonatie.

Tegen de tijd dat er meer mensen op Trebouchet piccolo's gaan spelen, wil ik best nog eens kijken. Maar tot die tijd hou ik het lekker bij mijn Stomvi. Die heeft zich bewezen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2009 21:40 

Overigens: Theomans,

Was jij niet degene die ongeveer dit zei:

Je kunt toch op je klompen aanvoelen dat een nieuwe trompet voor 100 euro een kat in de zak is?

Volgens mij zijn dit, enigsinds verbasterd, jouw woorden, in een heel andere discussie. Maar gaat dit dan niet op voor een Trebouchet? Dat lijkt me enigsinds inconsistent :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 05:54 

Op TH liep een discussie over Dillon piccolo's (600 dollar dacht ik) en daarbij werd de volgende opmerking gemaakt die wel past in de hier lopende discussie:

When talking about piccolos, flugelhorns and other "secondary" instruments there is an expression that really frosts me. "It's a good starter piccolo". I absolutely reject that notion. You either have a good, playable horn or you don't. You could have a truly great horn, but if you don't have something that is solid and playable, there is no point. When talking about a low-cost instrument, like this Dillon, this is bound to come up. This horn plays. Period.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur