trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Piccolotrompet Trebouchet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 05:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 14:19 

camel schreef:
Om het instrument er eens bij te nemen:
Afbeelding

Als ik kijk naar het instrument, dan vallen een paar dingen op.
1) Ofwel de foto is raar, ofwel het 4e ventiel zit wel heel raar gemonteerd. Normaal gesproken zou het 4e ventiel, naar rechts moeten staan, tov de eerste 3. Dit in verband met ergonomie. Je pink is ten slotte erg kort tov de andere vingers. Tenzij het 4e ventiel bedoeld is om met je linkerhand bespeeld te worden. Maar dat zou ook weer raar zijn, want in dat geval heb je dus geen keuze meer, en moet je met je linkerhand de beker omklemmen...

Foto lijkt gespiegeld. Net even in Picturemanager "teruggespiegeld" en dan ziet 't er (v.w.b. het 4e ventiel) ineens een stuk normaler uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 14:35 

Of 'gewoon' een linkshandige piccolo!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 16:21 

De beker lijnt niet met de rest van de buis ( lijkt wel of er soort rare "knik" in zit )
....ventiel is raar....bla bla...

Ik zou zeggen: probeer dat ding. Kun je zelf ervaren of het een on-ontdekt juweel is, of de zoveelste poging tot een goeie toeter voor weinig geld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 19:41 

A3aan schreef:
De beker lijnt niet met de rest van de buis ( lijkt wel of er soort rare "knik" in zit )
....ventiel is raar....bla bla...

Ik zou zeggen: probeer dat ding. Kun je zelf ervaren of het een on-ontdekt juweel is, of de zoveelste poging tot een goeie toeter voor weinig geld.

Die knik komt door het slechte bewerken van de foto. (Zal wel met Paint of zoiets gedaan zijn)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 aug 2009 11:24 

Hier een leuke fotosessie van Josh Landress die op bezoek is in de Chinese fabriek van Jinbao in Tianjin.

http://www.flickr.com/photos/26723704@N04/

Josh Landress heeft zijn werkplaats in NY:

http://www.jlandressbrass.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2009 21:36 

Idd. Erik een heel leuke fotosessie.
Bedankt.

http://www.antoni-art.nl

Profiel  

Berichttitel: Trebouchet......
BerichtGeplaatst: 26 okt 2010 14:04 

Beste mensen,

na met veel genot de discussie op dit forum gelezen te hebben en de kennelijke vooroordelen van een ieder aangehoord te hebben, heb ik zelf de stoute schoenen aangetrokken en een trompet besteld van Trebouchet.

Ik zou zeggen voor al diegenen die graag teveel betalen, en veel aan de strijkstok willen laten zitten: vooral blijven doen! maar ik betaal net zo lief weinig geld voor een goed instrument. Maw, voor dit geld heb ik een prima instrument gekocht! :D

Profiel  

Berichttitel: Trebouchet
BerichtGeplaatst: 26 okt 2010 14:50 

Enige referenties:

Webwinkel
Koperinstrumenten
Houtinstrumenten
Saxofoons
Slagwerk
Tassen & Koffers
Accessoires
Overige
HomeOver TrebouchetNieuwsReferentiesFAQAlgemene voorwaardenVerenigingenLinksReferenties Referenties
Enkele professionele muzikanten hebben onze instrumenten reeds bespeeld en hun positief oordeel over onze instrumenten uitgesproken.

Over de bevindingen van onder andere de volgende muzikanten kunt U hieronder meer lezen:

Dhr. Axel Urlings (trombonist Limburgs Symfonie orkest, docent en dirigent)

Dhr. Jos Dobbelstein (saxofonist en solist Fanfarekorps Koninklijke Landmacht Bereden Wapens te Vught, alt saxofonist in het Mosa saxofoon kwartet, dirigent)

Dhr Jos Kuipers (trompettist, docent en dirigent)

Axel Urlings:

"Beste lezers,muziekvrienden,

Onlangs heb ik het genoegen gehad om o.a. enkele trombones en euphoniums aan te blazen, uit te proberen van het merk Trebouchet. Ik was enorm verbaasd en verrast door de kwaliteit van deze instrumenten, aangezien de prijs mij anders deed verwachten.

De trombones kunnen de vergelijking met de gangbare merken, zoals bijv.King, Bach en Conn heel goed aan, zeker wat betreft het klankgehalte, de intonatie,het aanspreken,de omvang en de dynamiek, kortom het is een fijn te bespelen instrument.

Zonder mijn collega´s in te lichten heb ik tijdens een concert van het Limburgs Symfonie Orkest op een Trebouchet-trombone gespeeld en heb na het concert gevraagd of hen iets was opgevallen. Hun antwoord was ontkennend,en hun reacties waren ,toen ze vernamen dat ik had gespeeld op een trombone van 335 euro,dan ook zeer positief,ze konden het bijna niet geloven.

De tenor-tuba heeft ook een mooie toon,spreekt goed aan, en wat me opviel was de goede zuiverheid in het hogere register,waar de meeste tubas problemen hebben (de F,Fis en G kunnen zonder hulpgreep worden gespeeld). De midden G en Fis waren iets te laag,maar dit kan worden opgevangen met behulp van het kwartventiel.

Deze instrumenten zijn bijzonder geschikt voor leerlingen,en zeer zeker ook voor harmonieën en fanfares. Zij kunnen voor weinig geld een uitstekend instrument verkrijgen (zelfs met koffer),waar veel plezier aan beleefd kan worden.

Kortom: de prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed, zelfs ronduit uitstekend!!

Met vriendelijke muzikale groet,Axel Urlings."

Dhr Jos Dobbelstein:

"Geachte lezer,

Enige tijd geleden heb ik kennis gemaakt met de saxofoons van het merk Trebouchet. In het bijzonder de sopraan en alt saxofoon. Bij de eerste aanblik kreeg ik al een goed gevoel. 'Het zag er goed uit'. Maar ja, dan nog spelen erop. Het is tenslotte weinig geld voor een instrument. Bij het spelen op de sopraansax werd mijn eerste indruk bevestigd. Het instrument klinkt mooi egaal, en is zuiver te bespelen en spreekt goed aan. Dit instrument is zeer geschikt, zeker gezien de prijs kwalitiet verhouding, voor leerlingen en zelfs voor gevorderde muzikanten. Ik zou er wel een Selmer mondstuk bij willen adviseren. Deze saxofoons worden geleverd met een prima koffer, andere koffers behoren ook tot de mogelijkheid. Al met al denk ik dat het merk Trebouchet een goed alternatief zou kunnen zijn, zeker gezien de gunstige prijsklasse en de geleverde kwaliteit.

Met muzikale groet,

Jos Dobbelstein"

Dhr. Jos Kuipers:

"Onlangs heb ik de Bb trompetten van Trebouchet getest. Zeer verrassende kwaliteit voor een leerling trompettist maar zeker ook voor de gevorderde muzikant mn.in het lichte muziek segment. Trompet ziet er eenvoudig, maar mooi afgewerkt uit, is voorzien van Monell ventielen, en behoeft hierdoor in het begin zeker wat extra aandacht, maar dat is verder geen enkel probleem.

De trompet wordt geleverd inclusief een mooi etui. Spreekt gemakkelijk aan, uitstekende stemming, in alle registers een mooi open gelijkwaardig timbre. Enigszins jammer dat er slechts een type boring voorhanden is, waardoor de krachtige trompettist een ietwat scherp geluid produceert. Prijs/kwaliteit verhouding: uitstekend.

Ook piccolo trompetten getest, 2 modellen, beide incl 4e ventiel: de eerste (ouder en recht model) is eenvoudig maar redelijk afgewerkt. Mooi koffertje. Spreekt gemakkelijk aan, stemming redelijk tot goed, bij dit model een, althans voor mij scherp geluid, wel open en niet nasaal. Het 2e, nieuwere ronde model, is veel ronder van klank, spreekt heel goed aan en qua timbre doet het nauwelijks onder aan gangbare merken. De stemming net als bij alle piccolo trompetten vereist aandacht van de speler zelf. Basis stemming is echter ok. Beide modellen zijn geschikt voor beginnende piccolo spelers (lees: gevorderde trompettist). Ventiel werk lijkt misschien iets kwetsbaar door iele nokken, deze zijn echter voor slechts enkele euro´s los te verkrijgen in geval van slijtage. Prijs/kwaliteit verhouding: uitstekend !

met vriendelijke groeten,

Jos Kuipers"

© 2010 Trebouchet - Contact - Klantenservice - Sitemap

http://www.antoni-art.nl

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur