Ik ben me de laatste weken ook aan het toeleggen op het spelen van hoge noten en heb gemerkt dat dat gemakkelijker is als ze voorkomen in een melodietje dat je eerst een oktaaf lager speelt. Speel bijvoorbeeld een paar keer: C2, D2, Es2, D2, C2 , A1, G1, C2. Speel het zodanig ritmisch dat de Es2 met accent op de eerste tel komt. Speel vervolgens: C3, D3, Es3, D3, C3, A2, G2, C3. Je moet er wel rekening mee houden dat de D2 met 1 gespeeld wordt maar dat de D3 los gespeeld wordt als 9e harmonische (je kunt de D3 ook als 10e harmonische met 1 spelen maar ik vind dat niet logisch).
Als dit een beetje wil lukken dan kun je in plaats van de Es2 en de Es3 de E2 en de E3 nemen. Deze oefening vreet embuchure en ik doe hem elke keer dat ik speel maar een paar keer maar de hoge noten komen er toch steeds stabieler uit. Het lukt me nu geregeld om ook de F3 te spelen wat voorheen nog nooit gelukt was.
Geregistreerd: 08 jun 2009 17:08 Berichten: 212 Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Met het risico om voor spuit 11 te worden uitgemaakt en natuurlijk ben ik de allerlaatste op aarde die nu denkt 'eureka', maar voor mij was het een openbaring. Meteen geprobeerd en de resultaten zijn bemoedigend.
Iemand trouwens het boek gelezen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen