trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Verschillende van Laaren
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 18:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verschillende van Laaren
BerichtGeplaatst: 06 sep 2009 19:41 

Hallo mede trompetters!

Ik ben aan het het sparen voor een nieuwe trompet en dan het liefste een van Laar.
Maar nou is mijn probleem, nou ja probleem, dat er zoveel verschillende combinaties mogelijk zijn.Grote Bekers, lichte ventielhuizen en nog veel meer maar nu weet ik niet met wat je welkk geluid kunt produceren.Dus kunnen jullie mij dat uitleggen?

Alvast bedankt!

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 sep 2009 20:02 

Als je naar Hub toe gaat en wat verschillende modellen uitprobeert dan komt er vanzelf het beste model voor jou naar boven drijven. Als als je die niet vindt, dan moet je Hub gewoon zeggen wat je dan wel zoekt.

Hub zegt altijd dat je niet als eerste moet kijken naar het geluid wat er uitkomt, maar of je er lekker op speelt. Het grootste gedeelte van het geluid bepaal je namelijk zelf. Jij zal heel anders klinken op een B1 dan als ik er op speel.

Maar in het algemeen is het zo dat lichtere toeters meer hoog in het geluid hebben en makkelijker aanspreken (B1, CF). Grotere bekers geven een groter geluid (zoals bij de B2 en B7). De B4 en de B5 zijn de meest allround van het stel. De B8 en Oiram zijn speciale gevallen.

Daarnaast heeft Hub natuurlijk nog een hoop modellen die niet op de site staan, maar wel erg interessant zijn. Maar ga er gewoon na toe als je het geld bij elkaar hebt en ga lekker een middagje testen (even bellen van tevoren wanneer het het beste uitkomt).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 sep 2009 08:28 

Wellicht is het makkelijk om alle van laar topics op een topic te concentreren... We krijgen anders een volledig trompet.nl/vanlaar forum...

Voor de mensen die nog niet precies weten hoe trompet.nl werkt:

er is ook een zoek functie bovenaan in het menu!!!!

Tik in wat je graag wilt weten en je krijgt geheid wel een goede hit!!

Groetels

Roy/

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur