trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 04:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 okt 2009 15:08 

Zal er niet te diep op ingaan...maar heb wel eens een review van jou gelezen over een yamaha chicago c en over een piccolo....dan denk ik waar heeft die jongen het over (denken de mensen die zo'n ding als prof gaan gebruiken in een symfonie orkest).
Vind je een prima blazer hoor....voor specifiek jou ding... Maar is zoiets als een 100 meter topsprinter die bergschoenen gaat testen en dan klaagt over de snelheid die bij zijn topnikes (lees Huib van Laars) beter zijn ...ok ik bedoel hou je bij je ding!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 okt 2009 15:45 

Even terug over de Adams Bugel: komende zondag neemt Maurice Daemen een solo-CD op op een Adams Bugel. De begeleding zal gebeuren door Brass Band Limburg en Kon. Fanfare Kempenbloei Achel.

Toch wel een beetje ironisch dat in Achel bijna alle bugels op een Bach spelen (op een paar Courtois na...) ;) :lol:

Voor de geintereseerden, zondagavond spelen we met Achel ook nog een concert in Stramproy, met op het programma onderandere het WMC-werk van Kevin Houben (jammer genoeg zonder zangeres deze keer)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 okt 2009 08:22 

Jan H schreef:

Voor de geintereseerden, zondagavond spelen we met Achel ook nog een concert in Stramproy, met op het programma onderandere het WMC-werk van Kevin Houben (jammer genoeg zonder zangeres deze keer)

het volledige programma van de avond

18.30 uur Fanfare St.Willibrordus o.l.v. René Schrader
19.30 uur Fanfare St. Wiro – ’t Reutje o.l.v. Frank Steeghs
20.30 uur Fanfare Kempenbloei – Hamont Achel o.l.v. Ivan Meylemans

stramproy zal onder andere sincerely yours spelen en sinfonietta nr 4 van philip sparke (gecomponeerd voor het 100 jarig bestaan van stramproy)

het concert zal doorgaan in gemeenschapshuis De Zaal Mariastraat 1 Te Stramproy

( dit had ik eigelijk alang bij concerten moeten zetten ! :? :)

Besson Prestige (BE 2028)
Alliance RM2

Trompet:
Bach Strad 37 ML (Bb)
Yamaha Custom YTR-941L (C)
Yamaha Mark Gould

Bugel:
Hub Van Laar B2
Alliance 3

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 okt 2009 12:45 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:19, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2009 00:13 

Daar ben ik weer....
Ja dat van Ruud weet ik....ik was er met Ruud namelijk ...stond ernaast en luisterde ernaar.
En ze gaven hem niet mee omdat Adams hem geschikt vond voor Ruud maar andersom ter correctie.
En je hoeft me niet te verwijzen naar je site om te zien en horen welke stijlen je allemaal beheersd, dat maakt echt weinig indruk op mij althans....
Kijk Erik,je kan trompetten niet over 1 kam scheren . Als 10 mensen naast elkaar staan op hetzelfde materiaal hoor je 10 verschillende geluiden. ik heb dat soort tests vaak gedaan met collegas en moet zeggen dat wat bij de 1 past niet goed hoeft te zijn voor de ander.....vandaar mijn moeite met die zogenaamde "tests" van je....Kijk een digitale camera koop je na het lezen van een review van een kenner....en trompet niet en zeker niet als na welk commentaar van welk instrument ook wordt vermeld dat een van Laar toch beter is.
Mag jij ook vinden maar je lijkt soms zo iemand die zondags wel eens voor de deur staat om je ook van dingen te overtuigen...dat mag wel eens wat minder

Mooie site trouwens zitten wat uurtjes in lijkt me.....

Amen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2009 07:59 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:19, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2009 09:15 

Nou nou trompetlover, je mail loopt niet bepaald over van respect voor een in brede kring zeer gewaarderde professional als Erik. Volgens mij zou je je boodschap ook in wat vriendelijker woorden kunnen weergeven.
Erik is inderdaad een grote fan van Van Laar trompetten. De tests op zijn site geven volgens mij een open en eerlijk beeld van concurrerende merken. Hij laat niet na lof te geven waarin zij sterk zijn en zal nooit een bepaalde trompet ''afbranden''.
En eerlijk gezegd vind ik het wel indrukwekkend dat hij in staat is veel stijlen te beheersen. Dat maakt niet dat iemand dan ook altijd de wijsheid in pacht heeft, maar dat straalt Erik wat mij betreft ook absoluut niet uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2009 09:17 

............... en Erik publiceert zijn meningen altijd onder zijn eigen naam............

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur