trompet.nl > forum > Toon onderwerp - martin comittee
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Berichttitel: Caran d'ace!
BerichtGeplaatst: 06 nov 2009 10:13 

criminelis schreef:

Veel mensen zeiden toen in dit topic, dat de muzikant Michael Varekamp, waarschijnlijk goed betaald werd om reclame te maken voor deze trompet en naar een paar optredens weer terug zou vallen op zijn Connstellation.

Zo te zien speelt hij nu 2009 nog steeds op z'n blauwe Martin trompet.

Michel Varekamp propagandeerde inderdaad ook ooit 's de Courtois Evolution II. Hij heeft 't er maar druk mee :D .
Typisch zo'n trompettist die overal wel mee uit de voeten kan.

Als jij een trompet met een donkere sound voor erbij wil, want dat is denk ik je vraag, zou ik voor een Yamaha Z gaan. Qua feel zit je dan in de buurt van je Bach met 37 beker. Een ML. instrument met een grote beker voelt opeens wel heel groot aan i.vergl.m.een Bach 37. weet ik uit ervaring.
Daarom heb ik vorig jaar mijn fantastische B&S MBX de deur uit gedaan; ik had 't gevoel helemaal leeg te lopen in dat ding.......

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2009 17:56 

criminelis schreef:
Zo te zien speelt hij nu 2009 nog steeds op z'n blauwe Martin trompet.
http://www.varekampjazz.com/index2.html

Op de meeste foto's op zijn site staat hij met een Connstellation. Ik zie maar één foto met een Martin, en dat is een oude foto, die ook ooit op de cover van de Music en Show heeft gestaan. Ik vermoed dus dat hij gewoon weer Connstellation speelt. Ik vind mijn Connstellation ook heel erg geschikt voor oude stijl-jazz, iets dat Varekamp veel speelt.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Berichttitel: Re: Caran d'ace!
BerichtGeplaatst: 07 nov 2009 09:11 

Theo van Kampen schreef:
Als jij een trompet met een donkere sound voor erbij wil, want dat is denk ik je vraag, zou ik voor een Yamaha Z gaan. Qua feel zit je dan in de buurt van je Bach met 37 beker. Een ML. instrument met een grote beker voelt opeens wel heel groot aan i.vergl.m.een Bach 37. weet ik uit ervaring.
Daarom heb ik vorig jaar mijn fantastische B&S MBX de deur uit gedaan; ik had 't gevoel helemaal leeg te lopen in dat ding.......

Zo echt donker vind ik een Yamaha Z ook weer niet, zodra je een beetje gas geeft zwemmen beide Zjes in de boventonen. Ik denk dat ze wat te licht zijn voor een echt donker geluid. Dus misschien iets zwaarders met een grote beker.

Jammer dat Jamaha de 6335 HG niet meer maakt, die klonk wat donkerder. (daar heb ik ook nog een jaar of 10 op gespeeld, wereld van verschil met een 6310Z trouwens)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur