frand schreef:
en ben ik na ongeveer 15 minuten zowat uitgespeeld
vermoeide lippen ,geen kracht meer om fatsoenlijk verder te gaan
In 't foldertje dat je bij A&S mondstukken krijgt (kreeg?) staat een beknopte beschrijving van de Vincent Bach imitatie mondstukken die dit merk voert. Bij de 5C staat zoiets als dat 't mondstuk welliswaar een mooie heldere toon geeft maar dat 't door zijn smalle rand eigenlijk alleen geschikt is voor koperblazers met een zeer sterk embouchure en een goede techniek.
Als ik jouw berichtje zo lees is dat bij jouw niet 't geval.
Ik zou als ik jou was een 6C aanschaffen: die is qua binnendiameter slechts een fractie kleiner maar heeft een veel comfortabeler rand. De Yamaha 11B4 is ook fijn maar die is je misschien te klein. 3C heeft ook een lekkere rand maar die is gelijk weer een heel stuk groter.
Deze mondstukken zijn heel betaalbaar dus altijd goed voor een experimentje.
Mocht geld geen rol spelen ga dan naar Hans van de Brassimport en leef je uit met zijn Warburton mondstukken.
Focus je dan op 5 serie want die zit 't dichtst in de buurt van jouw 5C qua binnendiameter.
Maar de aanschaf van een lekker mondstuk is 1, 2 is natuurlijk je techniek. Hoe staat 't daar mee? Want een fijn mondstuk is geen toverstaafje die je van een trompettist met een slecht uithoudingsvermogen in één keer verandert in een soort van Maynard Ferguson of zoiets.