trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Alternatief Bach 3C (oud model)
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Alternatief Bach 3C (oud model)
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009 08:47 

Door wat gepruts aan mijn kant is mijn mondstuk niet geheel ongeschonden uit de strijd gekomen (mondstuk/tegelvloer, tegelvloer won).

Het gaat hier om een oude Bach 3C. Ik was eigenlijk best tevreden over dit mondstuk, maar wilde al wel eens op zoek naar iets anders, wel soortgelijks.

Heeft er iemand suggesties voor een vervanger van dit mondstuk? Focus ligt vooral op uithoudingsvermogen (nu matig), ronde toon, en iets makkelijker hoog-register.

Tips, graag!

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009 16:30 

Beste tip is - naast wat suggesties die hier zult krijgen of elders of het forum op een soortgelijke vraag zult vinden - is: gewoon gaan proberen.

Een wat makkelijker hoog register: zie http://www.bobreeves.com/products/trumpet/advisor.php Voor een Bach 3C kom je dan denk ik uit op een 42M. Ik ben zelf ook overgestapt van Bach 3C op 42M en 42S.
GR is nogal populair, wellicht is de 3M iets voor je. Ga dan eens proberen bij brassimport.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009 16:43 

Leen schreef:
Beste tip is - naast wat suggesties die hier zult krijgen of elders of het forum op een soortgelijke vraag zult vinden - is: gewoon gaan proberen.

Een wat makkelijker hoog register: zie http://www.bobreeves.com/products/trumpet/advisor.php Voor een Bach 3C kom je dan denk ik uit op een 42M. Ik ben zelf ook overgestapt van Bach 3C op 42M en 42S.
GR is nogal populair, wellicht is de 3M iets voor je. Ga dan eens proberen bij brassimport.

Grappig dit :D

Ik heb namelijk meteen vanochtend al daad bij het woord gevoerd en naar Rosmalen gereden :)

Onder het genot van een bakkie koffie kwam ik uiteindelijk uit op een GR 3M..... volgens mij heb je een gave! ;)

Perfect geholpen, alle tijd voor genomen (uurtje beziggeweest). Nu hopen dat hij thuis ook gaat bevallen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009 18:52 

Ik ben op dit moment ook (weer) aan het klungelen met mondstukken.
Speel op 3B en was op zoek naar iets meer speelgemak. 3C zou je denken.
Zo gezegd zo gedaan. Eerste dag was drama. Bovenlip weigerde volledige medewerking. Tweede dag sterren van de hemel => voor mij teken dat C cup juist cupmaat is. Derde dag weer drama. Heb kennelijk wat moeite met de rand van 3C. Voelt ook platter aan.
Morgen rij ik weer langs Adams en neem ik een Schilke 14, 14B en 14C2 mee op zicht.
Bob Reeves is niets voor mij omdat ik de rand te breed vind. Misschien moet ik de GR 3M ook maar eens proberen.
Andere optie is bach screw rim 3B rim met 3C cup. Weet alleen niet of dit wel mogelijk is.
Wordt vervolgd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009 19:34 

Ik heb ook even geexperimenteerd met de GR 3M en 66S. Als je niet zo'n platte rand wilt kun je denk ik beter de 66 nemen. Is even groot als de 3 serie alleen de rand is anders. Kijk op de overlays (tekeningen waarop diverse randen 'over elkaar heen zijn gelegd' zodat je de verschillen goed kunt zien http://www.grmouthpieces.com/laygr3-b3-66_c.pdf

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009 19:54 

Thanks Leen,

De verschillen zijn hier VEEL beter zichtbaar dan met de kanstul comparator.
Ik zie dat Adams GR ook in zijn assortiment heeft.
Eens kijken of ik de GR66C ook mee op zicht kan krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2009 00:00 

Van de 5 mondstukken (GR66C*, GR66C**, Schilke14, Schilke14B, Schilke14C2) bevalt me de Schilke14 het best. Vind de klank iets beter dan Bach3B. Speelgemak is er helaas niet veel mee verbeterd. Vermoed zelfs dat de cupdiameter wat groter is dan de 3B. Denk daarom dat ik de Schilke13 ook ga proberen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2009 10:41 

Gisteravond voor het eerst een hele repetitie er op gespeeld (GR 3M). Ben er nog niet helemaal over uit moet ik zeggen.

Geluid is wat anders dan mijn oude Bach 3C, wat scherper. De noten vallen wel heel makkelijk, veel kern ook. Op het einde van de repetitie ging het toch merkbaar stukken minder.

Misschien kan dat komen doordat de cupdiameter toch groter is dan mijn oude mondstuk, en ik moet mezelf dwingen om dit even tijd te gunnen. Ik denk dat iedereen dat wel heeft die een nieuw mondstuk probeert, de twijfel of je uiteindelijk toch de goede hebt blijft aanwezig. To be continued :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur