joostv schreef:
erikd schreef:
Ik werk als trompettist al zeker 30 jaar met allerlei effectapparatuur en wat goed werkt voor gitaristen
werkt ook goed voor eventuele andere instrumenten of zelfs zang.
Naar mijn bescheiden mening hoort de ME 50 niet in de categorie goed.
Het is allemaal "Bromvlieg in een puntzak-geluid"wat er uit komt.
Dat hoor ik ook op de videootjes op je site.
Het kan natuurlijk zijn dat jij daarvan houdt ,dan is het een kwestie van smaak.
Je zou eens kunnen proberen of je ergens een TC Helicon Voicelive of Voicelive2
kunt testen.Geluidstechnisch is dat een verademing.
Check hun site maar eens.
Alle effecten die ik op je site hoor zijn ook te maken met deze effectapparaten,
alleen veel opener en eerlijker naar mijn mening.
Met 2 microfoons werken is ook niet nodig.
Ik zal proberen uit te leggen hoe ik werk.
Als microfoon gebruik ik een AMT P800,die gaat rechtstreeks naar
de mengtafel in de zaal.Via een sub-groep op diezelfde mengtafel ,
wordt dit signaal naar de input van mijn effectapparatuur teruggestuurd.
De output van die apparatuur gaat dan weer naar de mengtafel in de zaal.
Ik hoop dat je er iets mee kunt en dat het niet te belerend overkomt.
Nee, thanx!
ben er nu een jaartje of 2 mee aan het prutsen en alle hulp is welkom.
Vond zelf dat het allemaal zo heel beroerd nog niet klonk en aangezien ik vaak kleine pruts pa setjes meeneem bij gigs is het soms moeilijk om uit te vogelen waar het aan ligt dat iets niet werkt...
maar bedankt, zal er zeker eens naar kijken.
gr Joost
Update:
mmmh heb deze week op diverse PA's met diverse Mic's mijn ME50 getest op bruikbaarheid in de toekomst en "bromvliegerigheid" en ben tot de conclusie gekomen dat het allemaal wel redelijk meevalt eigenlijk. Had een thru By pass (weet ik, kan nooit 100%) gebruikt om te vergelijken en snel te schakelen tussen bak en zonder en de verschillen zijn klein.
Heb besloten dat ik eerst ga kijken hoe ik mijn precets ME beter kan krijgen. Heb medewerking gekregen van muziekwinkel die PA's verkopen. mag daar zo vaak en lang komen proberen als ik wil. En Door de by pass (die ik gekocht heb) heb ik een mooi clean trp geluid. en de effecten gebruik ik wanneer het uitkomt en eerlijk gezegd vind ik de electronische sound die deze geluiden hebben ook wel cool. Niet om steeds te hebben maar als effect.... best ok. als ik dan dit allemaal snap en doorheb ga ik eens naar een ingewikkelder apparaat kijken (met betere sounds).
De TC Electronic is niks voor mij. om 2 redenen. Dat ding is te ingewikkeld en als je het dan over digitaal hebt dan heb je het volgens mij over TC... Vond het niet super eerlijk gezegd...