Karel schreef:
Erg goed hoor. De Eclipse flugels zijn er goed hé. Heb je ook op Eclipse trompetten gespeeld? Of geef je nog steeds de voorkeur aan je Bach.
Dag Karel,
merci! De Eclipse is inderdaad heerlijk om op te spelen. Houdt heel veel karakter, ook bij sterker volume; wat ik bij andere merken vaak mis.
Over de trompetten van Eclipse kan ik geen voldoende onderbouwd oordeel geven. Ik heb slechts enkele minuten op die van Ruud (Breuls) gespeeld. Speelde erg fijn, maar te kort om een allround oordeel te geven. Weet dat Ruud (tevens Eclipse artist) over beiden heel content is.
Mijn toenmalige conservatorium-docent Wim Both en Ruud zelf hebben me, in mijn zoektocht naar een nieuwe flugel, op Eclipse gewezen en me overtuigd dat ik het beste naar de fabriek zelf in Luton (Londen) kon afreizen om de beste te kiezen. Kon hem daar bovendien ook verder laten customizen.
Ik ben na ruim 10 jaar nog steeds heel blij met mijn Bach ML 37 in combinatie met een Bob Reeves mondstuk (speel op dit moment al een tijdje 43,5 SV 26). Is een hele sterke allround combinatie. Speel het vaakst pop-muziek, maar ook jazz, latin en semi-klassiek en de Bach maakt me in alle situaties gelukkig.
Wil misschien voor de soloplek bij het Luchtmacht Orkest switchen naar een Bach 72-model of wellicht een Eclipse (vooral ook omdat er ten tijde van de aanschaf van de flugel sprake was van een endorsement voor een Bb trompet). Wil me weer meer toeleggen op soleren/improviseren en dan is sound me liever dan een goede projectie.
Maar ben dus voorlopig nog zeer tevreden over mijn Bach.
Heb je zelf ook ervaringen met Eclipse?