Naar aanleiding van alle aanvallen niet alleen op mij maar op iedereen die niet direkt idolaat is van Monette het volgende. Dit gaat dus NIET over de Monettes maar over de zindelijkheid van redeneren!.
Ten eerste: ik sluit me aan bij dit citaat van TH:
Posted: Tue Jan 05, 2010 7:56 pm Post subject:
I very seldom read Monette discussions anymore since anyone owning a Monette takes immediate offense when any dares to say anything other than high praise about the instruments. (see how upset they got when someone quoted the cat story )
Then they start bashing the posters until the thread gets yanked.
However, as in the post I point out, the Monette defenders hardly every provide any real information.
Ten tweede: Theo jij durft wel. Noem mij eens een post hier waar een trompetbouwer finaal afgekraakt wordt door iemand die er geen noot op gespeeld heeft. (behalve misschien de Chinese in zijn algemeenheid).
Misschien goed om je geheugen op te frissen: je eigen posts (ja, meerdere) van 11 januari 2008, enige citaten:
"Om met minder spanning in je lijf te spelen heb je zeker geen Monette nodig; dit kan op elke trompet. "
"Klank is persoonlijk dus daar kun je niet veel over zeggen hoewel ik over het algemeen de profs die op Monette spelen qua klank(kleur) niet echt geweldig vind (te "doods") "
"Je kunt je ook afvragen of 'ie echt 315 dollar verstuurd maw hoe eerlijk is die prijs?? Betaal je voor zijn idee of is het mondstuk zelf zoveel waard? Of heeft Ãe al zoveel verdient aan de verkoop van een trompet, dat ruim 200 euro er ook nog wel af kan. Maar dat is misschien te negatief gedacht . . . . "
En dan nog even de laatste klapper:
"Misschien is zijn theorie achter zijn instrumenten wel helemaal oke en ben ik gelijk verkocht als ik op een van zijn exemplaren speel . . . . "
Ten derde. Om de hand in eigen boezem te kunnen steken heb ik al mijn bijdragen aan deze discussie nog eens nagelezen:
11 juni 2009: over de mooie klank van een C-trompet i.h.a. (ja, ja p21voor het eerst!)
4 jan. 2010 over prijzen van trp i.h.a. en Don Miles
18 jan geniale marketing van M.
19 jan over prijs vd M en wat je daar allemaal voor kunt kopen (dat heet substitutie in de marketing en is een volkomen valide aangelegenheid)
20 jan iets over het geluid zoals ik dat gehoord had op filmpjes
dan loopt het uit de hand met de 1e wat rauwe aanval van Ruli (21 jan e.v.)
Dus; waar heb ik me inhoudelijk over de Monettes uitgelaten behalve dan dat ik meermalen ook gezegd heb dat ze er fantastisch uitzien (daar hoef je er niet voor op gespeeld hebben) en dat ik ervan overtuigd ben dat het topklasse-instrumenten zijn?
Ten vierde. Erger is het volkomen ontbreken van inhoudelijke contra-argumenten als deskundigen (dus gasten die er op gespeeld hebben EN kennis van zaken hebben) iets over Monette zeggen.
Tim Wendt heeft een uitgebreide post op TH over de (on)bruikbaarheid van de Monettes geschreven (in professionele secties, niet over solistisch gebruik). Doet dat ter zake? 5 jan 2010
http://www.trumpetherald.com/forum/view ... sc&start=0
Hans Brassimport schrijft hier op 23 dec 2009 dat het geluid van de M's RUK is, commentaar? Smaken verschillen.
Erik schrijft meermalen over de onbruikbaarheid van de M's (weer in secties) en dat het perfect pitch verhaal of hoe dat mag heten BS is. Waar blijven Ruli en LJ en anderen om hem eens de oren te wassen?