trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Monette trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 05:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 867 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 109  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2010 17:26 

Dus Ruli, mag ik uit jouw antwoord opmaken, via de a contrario redenering, dat je Tim Wendt (die overigens alleen feiten geeft), Hans en Erik V. GEEN (ervarings-)deskundigen vindt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2010 17:59 

delano schreef:
Dus Ruli, mag ik uit jouw antwoord opmaken, via de a contrario redenering, dat je Tim Wendt (die overigens alleen feiten geeft), Hans en Erik V. GEEN (ervarings-)deskundigen vindt?

Tuurlijk zijn dat wel ervarings deskundigen, maar dat zijn Manny, Adam, Schleuter, Maynard e.v.a. ook. Dus de meningen lopen nogal uiteen. IK ben geneigd de Monette klanten te volgen, omdat IK heb gemerkt dat het werkt voor MIJ. Het is allemaal erg persoonlijk, en daar hebben we het over in dit forum.

Ik ben heus niet in de veronderstelling dat ik ooit van Erik Veldkamp zal lezen dat die Monettes bij nader inzien toch eigenlijk wel het fijnste spelen van alle merken die hij heeft bespeeld.

erikveldkamp schreef:
...Hij heeft net zo'n band met Monette als ik met Hub, dan ga je niet wisselen.....

wat denk jij na deze quote....

Het gaat mij erom dat Monette een van de vele merken is, niet beter, wel anders... en toevallig een van de duurdere, pech voor mij!!

Maar dat is toch geen reden om Monette in een zo kwaad mogelijk daglicht te zetten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2010 18:35 

delano schreef:
tssssss.. (antwoord op Theo)

ik begrijp je reactie niet zo . . . ik ben het juist voor een groot deel met je eens (vooral het ontbreken van inhoudelijke contra-argumenten in dit soort discussie ed).

Net als je eerste reactie op mij post, denk ik dat je niet begrijpt wat mijn standpunt is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2010 19:20 

Ik wil het wel even uitleggen:
Eerst zeg je:
"Ik ben het dan ook niet met Delano eens wanneer hij zegt dat je wel een mening over een instrument (en zijn prijs kunt hebben) zonder hem ooit bespeeld te hebben". (overigens heb ik geen mening over het instrument gegeven behalve dan dat ik ze mooi en modern en, inderdaad, erg duur vind).

Maar op 11 jan 2008 schrijf je:

"Om met minder spanning in je lijf te spelen heb je zeker geen Monette nodig; dit kan op elke trompet".

Pas op, dit is inhoudelijke kritiek die je alleen kunt waarmaken als je op een Monette gespeeld hebt!

Vervolgens schrijf je nog steeds op 11 jan 2008, iets later:
"Misschien is zijn theorie achter zijn instrumenten wel helemaal oke en ben ik gelijk verkocht als ik op een van zijn exemplaren speel . . . ."

Ik kan hier niets anders uit opmaken dat jij je uitvoerig en inhoudelijk over Monette hebt uitgelaten (in 2008) dus zonder dat je zo'n ding zelfs maar had vastgehouden. Vind je het dan gek als ik zeg dat je wel lef hebt om mij zo'n onnozel verwijt te maken. Overigens, als je het nu nog niet vat geef ik het op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2010 22:14 

Ik snap jouw interpretatie van mijn berichten wel maar als je echt denkt dat je mijn reacties beter kunt analyseren dan dat ik ze zelf bedoel . . . .

Citaat:
Overigens, als je het nu nog niet vat geef ik het op.

Je gooit zelf de deur al dicht, lijkt me ook maar beter zo

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2010 23:45 

Daar kan ik me iets bij voorstellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2010 23:45 

Ruli schreef:
Ik ben heus niet in de veronderstelling dat ik ooit van Erik Veldkamp zal lezen dat die Monettes bij nader inzien toch eigenlijk wel het fijnste spelen van alle merken die hij heeft bespeeld.

Ik vind de meeste niet klinken als een trompet, maar meer als een verkapte bugel of hoogstens als een trompet met een doek over de beker. Ik heb een heel andere trompetklank in de oren dan Dave, en ik denk dat ik daar niet de enige in ben. Dat is 1 van de belangrijkste redenen waarom ik geen Monette fan ben.

Dat ze goed spelen geloof ik wel, maar ze spelen zeker niet beter dan wat ik al gewend ben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2010 15:44 

sound van een monette,
ik vind t vet.

lulverhaal er om heen
meh

prijs
oei

looks
harde plasser

hoi

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 867 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 109  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur