trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Blazerssectie met of zonder bladmuziek?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 01:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2010 21:11 

The Joker schreef:
Als die toetsenist echt die blazerspartijen meespeelde was ie echt stom bezig. Als ik moet uitleggen waarom, dan is er ook wel iets mis...

Bij Diana Ross zat ook een toetsenist die toetsen EN trompet tegelijk speelde, en dat klonk zeker niet slecht. Maar een live sectie klinkt natuurlijk beter als die goed op elkaar ingespeeld zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2010 21:57 

Zo zag ik laatst op tv de laatste weken van Michael Jackson waarin hij repeteert voor z'n nieuwe show. Tot mijn schrik hoorde ik het nummer Thriller waarbij de fantastische blazerslijnen van de Heyhorns door een synthesizer werden gespeeld.......... :evil: Pure heiligschennis en het klonk nog niet ook. Er gaat niets boven een echte blazerssectie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2010 09:31 

Roel schreef:
Marcus schreef:
Roel, had je niet beter toetsenist of gitarist kunnen worden? Is tenslotte 2% minder moeilijk....... voor jou dan, als ervaringsdeskundige.

Jij hebt een andere mening dan ik hierover: ik stel dat ik zowel als onderdeel van de ritmesectie als als blazer heb gewerkt in een band, en geef mijn mening. Als jij ook over dergelijke ervaringen beschikt en er een andere mening op nahoudt nodig ik je uit dat je deze hier onderbouwd opschrijft.

Je mag het best niet met me eens zijn, maar als je denkt je toevlucht te moeten nemen tot cynische opmerkingen neem ik jouw bijdragen niet meer serieus.

Beste Roel, hoe aanlokkelijk jouw uitnodiging ook is, ik ga er niet op in. Mijn bijdrage was inderdaad cynisch bedoeld. Dat kan ook een functie hebben in een discussie. Let's agree to disagree.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 feb 2010 14:52 

Marcus schreef:
Beste Roel, hoe aanlokkelijk jouw uitnodiging ook is, ik ga er niet op in.

Jammer.

Marcus schreef:
Mijn bijdrage was inderdaad cynisch bedoeld. Dat kan ook een functie hebben in een discussie.

De functie van cynisme is het al dan niet terecht insinueren van een superieure positie ten opzichte van het lijdend voorwerp van je cynisme.

Marcus schreef:
Let's agree to disagree.

Daar ben ik het volledig mee eens, zoals ik ook al eerder aangaf. Ik ben het niet eens met de middelen waarmee je je stelling poneert: in plaats van door drogredenen andermans stelling belachelijk maken heb ik een voorkeur voor onderbouwd discussiëren. Ik heb je uitgenodigd je stelling te onderbouwen, en daar ga je niet op in. Nogmaals: jammer.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 feb 2010 17:33 

Ondertussen het juryrapport gehad en v.w.b. het punt van bladmuziek voor blazers kun je er het volgende uit opmaken. Als de blazers een prominente plaats vooraan op het podium innemen (naast de zang) moet je eigenlijk zonder lessenaars spelen. Dat oogt gewoon beter. Nu is het punt dat bij een grote band op een klein podium de blazers meestal vooraan staan. Op een ruim podium staan de blazers meestal op een riser schuin achterin. Dan is het minder storend. Valt misschien wat voor te zeggen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur