Ik speel sinds een tijdje op een hele serie 10.5 van Curry. De 'ster', C, TC en FLM. Zelden zo'n open feel gehad. De weerstand blijft ongeveer gelijk of je nu boven C3 zit te spelen of onder de lage C. De sound is ook erg open en rijk en ze zijn heel consequent gemaakt. De rand is op iedere cupdiepte exact hetzelfde, ze zijn goed afgewerkt (geen zilverprobleem, en de oudste die ik heb is reeds 3 jaar oud). In het begin vond ik die Curry 10.5 erg pielerig en klein voelen op mijn lippen. De buitendiameter is wat kleiner dan bv. een Bach en dat is even wennen, maar inmiddels wil ik (even

) niks anders meer.
De TC is trouwens wel een verhaal apart. Supervette sound, maar naar mijn smaak niet te gebruiken in een sectie of bigband. Gaat erg richting cornet, maar is wel spatzuiver en speelt erg lekker Knap stukje werk. Je kunt volgens mij zo een TC erbij bestellen van de maat waar je op speelt, kun je zo mee verder zonder in te leveren op bereik en souplesse. Het speelt iets minder direct, maar daar wen je snel aan. Ik heb er inmiddels een paar opnames mee gemaakt en ben er erg blij mee. Waar ik eerst sneller mijn bugel pakte, steek ik nu snel even die TC in.
Ik heb ook een aantal van de 600 serie geprobeerd, 630C, 630M, 630FLM en 630TC (overigens allemaal via mpc express), net zo mooi en consequent gemaakt, maar de rand is mij iets te bol en de bite te soft. Wel iets breder dan de standaard Curry. De 630M is en heel fijn leadmondstuk, vette toon met een beetje sizzle, de C vond ik vleesch noch visch en de TC was net als de 10.5TC helemaal mijn smaak.
En dan de vergelijking tussen Yamaha en Curry randen: Yamaha's zijn iets platter en breder. Ik heb lang op een 14C4GP gespeeld, dacht dat de randen te vergelijken waren, maar de Curry is wat smaller en rond alflopend naar buiten toe. De bite van de standards is iets scherper dan bij Yamaha.
De vergelijking met Bach gaat nogal mank. Het is weliswaar zo dat Mark Curry zegt dat de Mt Vernons de basis zijn van zijn C cup, dat zou best kunnen, maar zijn rims en maatvoering zijn veel consequenter dan iedere Bach. Ik heb een hoop Bachs thuis, en er is geen enkele Bach rim die lijkt op een Curry rim, en er is ook geen enkele Bach rim die lijkt op een andere Bach rim, geen lijn in te ontdekken.Als je toevallig een Bach vindt die lekker speelt, dan kun je daar het best maar bij blijven. Ik speel op mijn bugel nog wel op een Bach 10.5Fl, maar die is niet te vergelijken met een Curry 10.5. De Bach heeft een veel grotere binnendiameter, en de rand is dunner dan bij Curry. Ik vind alleen de Bach-sound voor bugel tot nog toe beter dan van de Curry's die ik heb geprobeerd., maar da's persoonlijk. Ik heb nog een Curry 10.5FL (iets dieper dan de FLM) in bestelling en hoop dat deze aansluit bij de rest en beter klinkt dan de Bach.