Theo van Kampen schreef:
De 6310Z is een hele fijne toeter die iets makkelijker speelt als de Vincent Bach. Maar in mijn handen heeft de Vincent Bach toch een veel betere projectie, wat voor haleluja verhalen er ook zijn over de Yamaha Z.
De 8310Z ken ik ook. Die vind ik duidelijk minder als de 6310Z. De klank is nog donkerder, vetter; voor velen onder ons juist een pluspuntje maar niet voor mij. + 't Gekke is dat ik de 8310 juist minder vind projecteren dan de 6310 ondanks de "french beat wire" in de beker.
Theo,
Maak jij nog wel verschil tussen feedback en projectie?
Mijn bevindingen: De 8310 geeft mij minder feedback dan de 6310. De bach 37 geeft mij nóg minder feedback. Wat er beter hoorbaar is in de zaal (projectie) weet ik niet.
De 6310 blaast makkelijker door dan de 8310, wat ik op zich wel prettig vind.
Maar de 8310 heeft weer een rijker geluid, ik weet niet of het meer boven, onder of midden tonen zijn.
Een bach 37 heeft ook een rijker geluid. Dat rijkere geluid help mij weer erg bij het luisteren/corrigeren of ik zuiver speel of niet. En ik heb het gevoel dat dit rijke geluid de feedback voor MIJN oren minder maakt, maar dat is maar een gevoel.
Elk instrument heeft zo dus zijn voor en nadelen...