camel schreef:
En toch ben ik het met Joost eens. Voor mij is het lekkerder spelen op een trompet waar ik minder moeite hoef te doen om te klinken zoals ik wil klinken. En inderdaad dan voelt een Yamaha voor mij onpersoonlijker aan dan een Feniks. Maar wat dat aangaat is een Bach net zo goed onpersoonlijk voor mij... Maakt toch niet uit welke term je ervoor gebruikt.
dat bedoel ik dus ook. het is een gevoelsmatig ding. tuurlijk is het bullshit. maar dan kun je net zo goed op de goedkoopste (prof) toeter gaan spelen dan maakt het dus allemaal niks uit. maar dat doet niemand, ook Winton niet, toch?
De reden dat ik iets heb met mijn bach trp is omdat het mijn eerste trp was die ik als mannetje van 16 kocht. Inmiddels is daar ook zoveel aan gesleuteld, vouwen in bekers, deuken, nieuwe leadpipe etc. dat hij een persoonlijk tintje heeft gekregen.
Maar ik speel mijn solowerk ook vooral op constellation omdat die zo'n eigen geluid heeft.
Ik vind een toeter met een geschiedenis (al dan niet met jou) een persoonlijke toeter.
Een constellation uit '59 met gebruikerssporen is toch te gek! wie weet wie daarop gespeeld heeft en waar die toeter al geweest is. dat bedoel ik met persoonlijk...
yamaha als naam/produkt smaakt voor mij gewoon niet lekker