trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Kelly mondstukken
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kelly mondstukken
BerichtGeplaatst: 26 maart 2010 18:21 

Heeft iemand ervaring met die plastieken mondstukken van Kelly? Zie bijvoorbeeld dit: http://www.kellymouthpieces.com/kmscreamer/index.asp

Lijkt mij wel interessant voor in de winter of in koude kerken.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2010 18:46 

ik heb geen ervaring met het mondstuk uit de link maar ik zou hem niet gebruiken voor in een kerk... tis veel te klein en smal om er een mooi geluid aan over te houden, leuk voor als je toch graag een keer een hele hoge noot wilt blazen maar het lijkt mij niet bruikbaar...

een vriend van mij heeft wél een fatsoenlijk plastic mondstuk van rond de 3c dacht ik (volgens bach maten) en ik moet zeggen dat die mij niet tegenviel... nou was het wel carnaval toen en heb ik hem niet heel uitgebreid getest maar eerste indruk was niet verkeerd!

Laatst bijgewerkt door Geer op 26 maart 2010 18:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2010 18:46 

Daar kun je je geen buil aan vallen, ze zijn goedkoop en doen het goed. Zelfs Bobby Shew speelt er op (op een 3C geloof ik)!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2010 18:54 

Geer schreef:
ik heb geen ervaring met het mondstuk uit de link maar ik zou hem niet gebruiken voor in een kerk... tis veel te klein en smal om er een mooi geluid aan over te houden, leuk voor als je toch graag een keer een hele hoge noot wilt blazen maar het lijkt mij niet bruikbaar...

Die "screamer" was maar een voorbeeld. Van die plastieken kan ik er twee kopen voor de prijs van één dus leek mij dat wel interessant voor in de winter.

(vb. Last Post spelen in de koude, koude kerk of stoeten)

Ik ga mij zo'n 7c bestellen denk ik en dan kan ik achteraf nog iets anders kiezen.. (klik) Moet ik enkel nog een kleurtje kiezen 8)

Op zich is het wel een leuke gadget.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2010 21:05 

Ik heb wel eens gehoord dat de zwarte het beste zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2010 09:12 

Ik heb een goudkleurige 7c, mn zusje heeft een plastic bugel mondstuk en mn vriend heeft de rode 7c voor trompet.

ze bevallen op zich wel goed, het is wel super handig als als het koud is en je moet buiten spelen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2010 10:41 

Ik heb een tijd geleden even Kelly gespeeld. Een screamer voor lead- en sectiewerk en een 3C, 5B en 7C uitgeprobeerd voor jazz. De 5B zou ik niet nemen. Ik dacht in eerste instantie een fijn diep mondstuk te kopen met een mooie warme klank, maar de rand is verschrikkelijk, en de 7C klinkt uiteindelijk veel warmer. Die 7C kon wel eens een fijn alternatief zijn voor in een koude kerk: klinkt erg rond, vanwege de soort-van-double-cup. De 3C klinkt vrij helder en speelt nog iets gemakkelijker. De screamer is geniaal: een fantastisch randje, en een voor veel mensen perfecte cup/backbore. Althans, als je gewend bent in de 13A-grootte te spelen.

Er zijn meerdere redenen dat ik er weer mee gestopt ben. De rand is stroef, dus als je je mondstuk eenmaal hebt staan dan staat het, en valt er niets meer te schuiven. Staat het verkeerd, dan staat het dus verkeerd. Verder voelt het altijd warm aan: als je de temperatuur van je mondstuk onbewust als graadmeter gebruikt voor de mate waarin je je ingespeeld hebt, heb je een probleem: het voelt meteen alsof je al ingespeeld bent. Bij langdurig spelen miste ik ik vreemd genoeg een soort koeling van het metaal: mijn lippen voelden oververhit aan, maar dat zal waarschijnlijk een psychologisch effect zijn. Tot slot vond ik de klank op afstand toch anders: het leek alsof er toch wat boventonen ontbreken. Dit was vooral bij het screamer het geval, bij het 7C vond ik het wel prettig dat het niet heel briljant klinkt, ideaal voor jazzspel met een donker geluid.

Voor de prijs hoef je het niet te laten. Een tip is dat je ze zelf moet importeren, en dan als het kan met een paar tegelijk, om de shipping costs te drukken. Enthousiasmeer een paar van je collega's, trompettisten, trombonisten, hoornisten, tubaïsten, noem maar op, en deel de shipping & handling, dan ben je voor erg weinig geld klaar. Bovendien hebben ze momenteel een paar interessante aanbiedingen. Radical green is in de aanbieding, en ook bepaalde modellen die gediscontinueerd worden. Ik heb heel veel kleuren geprobeerd, en nooit iets van verschil gemerkt. Het materiaal waarvan ze gemaakt zijn is extreem sterk, véél sterker dan het materiaal dat JK voor zijn plastic mondstukken gebruikt. De exemplarische ongelijkheid is zéér klein

Succes!

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2010 14:33 

Bedankt voor de nuttige informatie. Ik ga zo meteen eentje bestellen en dan laat ik nog wel weten hoe het was.

delano schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat de zwarte het beste zijn.

Waarom zou de kleur iets uitmaken?
Glow in de dark lijkt mij wel fijn voor show optredens 8)

~Wilanka~ schreef:
ze bevallen op zich wel goed, het is wel super handig als als het koud is en je moet buiten spelen!

Hehe, daarvoor heb ik ze alvast nodig. Ik zag deze mondstukken vorig jaar voor het eerst in Adams (nl) net voor dat jullie aan de carnavals gekte begonnen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur