trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Kelly mondstukken
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2010 14:35 

Dit is wel vreemd:

Afbeelding

Alsof iemand die maar tot C3 kan ineens een octaafje er bij doet :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 12:50 

delano schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat de zwarte het beste zijn.

Er zullen altijd mensen zijn die op dit forum bezig zijn zonder enige kennis van zaken. Pfff, de zwarte.....Iedereen weet dat de oranje en de blauwe het beste zijn, afhankeijk of je met een upstream of downstream embouchure speelt. O ja, als je de wedge gebruikt, dan schijnen de doorzichtig blauwe ook wel goed te zijn, en bij BE, dat weet ik dan weer, spelen vooral de gele en creme-kleurige vreselijk goed.
Maar laten we eerlijk zijn, het is natuurlijk vooral de speler, en niet het mondstuk. Daarnaast vooral muziek maken en veel oefenen. Zonder dat werkt zelfs de doorzichtig rode Kelly niet meer, nou, dan weet je het wel.
Gebruik er wel altijd Kelly olie bij, anders kan de C4 wel eens problemen geven. Heb ik ook wel eens gehad.

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 13:06 

HJ schreef:
delano schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat de zwarte het beste zijn.

Er zullen altijd mensen zijn die op dit forum bezig zijn zonder enige kennis van zaken. Pfff, de zwarte.....Iedereen weet dat de oranje en de blauwe het beste zijn, afhankeijk of je met een upstream of downstream embouchure speelt. O ja, als je de wedge gebruikt, dan schijnen de doorzichtig blauwe ook wel goed te zijn, en bij BE, dat weet ik dan weer, spelen vooral de gele en creme-kleurige vreselijk goed.
Maar laten we eerlijk zijn, het is natuurlijk vooral de speler, en niet het mondstuk. Daarnaast vooral muziek maken en veel oefenen. Zonder dat werkt zelfs de doorzichtig rode Kelly niet meer, nou, dan weet je het wel.
Gebruik er wel altijd Kelly olie bij, anders kan de C4 wel eens problemen geven. Heb ik ook wel eens gehad.

Bert
8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 19:39 

Jullie geloven ook niks.
Wel erg blij met het advies veel te oefenen.
Toch denk ik dat oefenen niet echt helpt als je een bedroefde trompettist bent.
Dat is absoluut te horen in je muziek.
Nog erger als je dan ook al zo deskundig bent.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 20:02 

delano schreef:
Toch denk ik dat oefenen niet echt helpt als je een bedroefde trompettist bent.
Dat is absoluut te horen in je muziek.

Ligt eraan of je droevige muziek wil maken. Dan zit je dus goed. En of je de juiste Kelly hebt natuurlijk.

Maar even terug naar de topic die grof wordt onderbroken door iemand die meent grappig te zijn. Ik heb laatst een Kelly bugelmondstuk gekocht, gewoon omdat mondstukken nu eenmaal mijn gat -in-de-hand zijn, en dat is echt een baggerding. Klinkt werkelijk nergens naar. Ik heb wel eens op zo'n trompetmondstuk gespeeld, en dat heeft wel wat, maar die bugelversie is m.i. crap. Klinkt tien maten kleiner dan dat-ie is, en er zit een heel vervelend 'plastic' randje aan het geluid (hoe kan het ook anders).

Verder gewoon veel oefenen, droevig of niet, en positief denken. Anders kun je ook altijd nog proberen of het helpt om je trompet eens grondig te reinigen, en als niks meer helpt, kun je altijd nog jazztrompettist worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 20:08 

En ik maar denken dat cynisme alleen aan mij besteedt was...

Hulde jongens :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2010 07:38 

Er is helemaal niemand die grof inbreekt op een thread en grappig wil zijn, dat is alleen zo in sommigen's gedachten.
Ongeveer een jaar geleden vroeg een kennis mij naar Kelly mondstukken en toen heb ik een uitgebreid onderzoek op internet gedaan. Daarvan heb ik twee (vrij naar Roel)dingen onthouden:
1 de zwarte waren het beste (helaas ben ik vergeten waarom)
2 Kelly's worden vaak als beginnermondstuk gebruikt maar kunnen schadelijk zijn omdat ze van Polycarbonaat zijn. Dat bevat stoffen (die ook afgegeven worden aan het lichaam) die kankerverwekkend zijn.
3 ze zijn er niet in kleine maten

Bert meent hier weer eens het argument ad hominem te mogen gebruiken terwijl iedereen met verstand van zaken weet wat een waardeloos argument dat is.
Bovendien vraag ik me af wat je aan dit soort deskundigheid hebt. Op TH staan soms simpele vragen over "welk mondstuk" enz. De laatste keer werden door de deskundigen (?) meer dan 40 verschillende merken en maten genoemd. Daar ga je dan.
Over de bugelmondstukken van Kelly kun je ook van mening verschillen blijkbaar:
(van TM)

Re: I'm Looking for a Good Flugelhorn Mouthpiece

--------------------------------------------------------------------------------

Believe it or not, the Kelly Mouthpieces flugelhorn mouthpiece works very well, and they are relatively inexpensive. The Kelly works better for me in my Getzen Eterna flugelhorn than the Marcinkiewicz I was playing...it plays with a very mellow sound, and plays more in tune above the staff.
Greg

Verder de allerhartelijkste groeten van delano.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2010 14:20 

delano schreef:
Er is helemaal niemand die grof inbreekt op een thread en grappig wil zijn, dat is alleen zo in sommigen's gedachten.

Je begrijpt er helemaal niets van, lieve Delano (heet je echt zo?). Ik verwijs hierbij naar mezelf. Ik ben degene die hier zogenaamd grappig zit te doen.

1 de zwarte waren het beste (helaas ben ik vergeten waarom)

Dat lijkt me onzin, kan er niks anders van maken. Via een grapje dat jij blijkbaar niet begreep probeerde ik te zeggen dat ik dat niet kan geloven.

Citaat:
Bert meent hier weer eens het argument ad hominem te mogen gebruiken terwijl iedereen met verstand van zaken weet wat een waardeloos argument dat is.

Je bedoelt dat ik jou noemde als iemand zonder kennis van zaken? Ook dat was, misschien een beetje grof, toch echt een grapje, gewoon omdat ik de bewering zo ongelooflijk onzinnig vind (zwarte beter dan een witte, yeah sure). Ik vind je niet iemand zonder kennis van zaken, wel iemand die nogal eens wat beweert waarmee ik het niet eens ben, maar dat zegt niks. Ik ben het met wel meer mensen op dit forum oneens.

Trouwens dat 'weer eens' mag je me als je weer eens in je pen klimt even uitleggen, dat begrijp ik niet goed. Er wordt hier nu eenmaal af en toe iets beweert door mensen met weinig of geen kennis van zaken, en daar mag ik dan best wat over zeggen.

Citaat:
Bovendien vraag ik me af wat je aan dit soort deskundigheid hebt. Op TH staan soms simpele vragen over "welk mondstuk" enz. De laatste keer werden door de deskundigen (?) meer dan 40 verschillende merken en maten genoemd. Daar ga je dan.
Over de bugelmondstukken van Kelly kun je ook van mening verschillen blijkbaar:
(van TM)

Haha, die Delano, wat een drukte. Als er iemand weet dat kennis over mondstukken onzinnig is en bij uitstek enkel door trial and error een goed mondstuk wordt gevonden, dan ben ik dat wel. Ik heb er nogal wat. Kennis heb ik daarbij nauwelijks opgedaan, of het moet zijn dat ik nu eindelijk weet welk mondstuk het best bij mij past. Die Kelly flugel hoort daar zeker niet bij. Iedereen op dit forum weet dat het kiezen van een mondstuk nogal persoonlijk is, to say the least.

Ik heb het al vaker gemerkt op dit forum. Zonder smileys wordt het allemaal nogal serieus genomen. Dat ben ik meestal wel, maar als iemand beweert dat een zwart plastic mondstuk beter is dan een wit plastic mondstuk, dan kan ik daar niet serieus bij blijven. Ik wilde eens kijken wat er gebeurt als ik geen smileys zou gebruiken, en dat weet ik nu. Valt me een beetje tegen. Maar misschien ben ik ook minder grappig dan ik denk (zal ik een smiley zetten of niet.....neuh, geen zin).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur