Erik schreef
Citaat:
Een nieuwe van Laar en een nieuwe Calicchio zijn ongeveer even duur, dus ik snap deze redenatie niet.
Het woord nieuw had ik ook niet laten vallen

Tweedehandse Van Laar's zijn helaas nog niet veel in de omloop. Die 1s7 had ik ook gezien, het lijkt me alleen dat een kleinere leadpijp geschikter is omdat daar minder lucht in hoeft.
@BrassheavyIk dacht dat nieuwe Calicchio's duurder waren, op zich niet heel erg om te horen dat ik me had vergist. Veronderstellend dat je geen grote voorraad hebt... Hoe zit het met de leverbaarheid van die instrumenten?
Geer SchreefCitaat:
waarom wil je dan een andere toeter als deze je goed bevalt?
ademsteun ed helpt niet door een nieuwe trompet te kopen...
Ik kan hier inderdaad prima mee uit de voeten, maar dat wil niet zeggen dat er betere zijn. Als ik mijn spel kan verbeteren door 'simpelweg ander materiaal' te gebruiken dan wil ik dat niet nalaten. Uiteraard is de speler zelf nog veel bepalender. Mijn ademsteun moet ik verder ontwikkelen, het leek me alleen dat een kleinere trompet me hierbij tegemoet zou komen. Daarnaast had ik dat gepost om een beetje een profiel van mezelf te schetsen, dat leek me nuttig.
Citaat:
je bent je ervan bewust dat als en calicchio voor chuck goed werkt, het heel goed kan zijn dat jij er helemaal niets mee kunt?
baseer je keuze nooit op wie er nog meer op speelt!
Natuurlijk is dat niet de basis van mijn overwegin; een trompet is zeer persoonlijk. Desondanks is het toch niet voor niets dat zeer veel trompettisten op een Calicchio spelen. Daarnaast baseer ik mijn keuze wel op hoe ik wil klinken, Chuck komt daarbij een heel eind in de buurt

Ik ben me ook bewust dat zijn spel voor mij slechts een utopie is, hij kan waarschijnlijk op iedere trompet de meest te gekke dingen...
Nogmaals een verzoek om advies omtrent de Calicchio 1s2... Ik heb gelezen dat deze niet altijd/voor iedereen makkelijk bespeelbaar is. Hoe komt dat?