Ruli schreef:
Een HvL B1 is toch ook niet gelijk aan een Oiram om maar eens twee uitersten van Hub op te noemen. Een classic(mondstuk) is ook anders dan een PRANA(mondstuk) en waar die verschillen hem in zitten weet ik niet precies maar de een kan helemaal niet uit de voeten met een PRANA terwijl een ander erbij zweert.
Ik zeg ook niet dat er geen verschil in zit. Het grootste verschil zit hem er vooral in dat de Prana's meer lucht doorlaten. Bij de mondstukken is bijv. de backbore veel wijder, het eind van de stift is veel dunner.
MAAR:
Een standaard Monette mondstuk en de Prana versie ervan worden even snel gefabriceerd door dezelfde CNC machine. Qua kostprijs zit daar echt geen verschil tussen, maar omdat Dave er een hoop blabla bij bedacht heeft vraagt ie er gewoon veel meer geld voor. De meeste trompettisten trappen daar toch wel in. Toen alle geïnteresseerden de Prana versie hadden kwam ie met de SLAP mondstukken op de proppen. Ook daar doet die CNC machine niets langer over dan een gewoon Monette mondstuk. Voordeel van Dave is dat ie zo alle klanten weer nieuwsgierig maakt om er toch maar weer € 300,- tegenaan te gooien. Heel slim bedacht! Ik denk dat ie binnenkort wel weer een nieuw term op Facebook zet.
Ik heb nu die Best Brass mondstukken. Die worden op precies dezelfde manier vervaardigd als een Monette mondstuk. Is ook mooi verguld. Ik heb daar € 125,- voor betaald, de helft van een Monette mondstuk. Waar zit hem dan het verschil in: precies marketing.
Blijkbaar ben jij heel gevoelig voor marketing en hebt moeite daar door heen te prikken. Maakt verder niet uit. Zolang je maar blij bent met je trompet. Maar ik mag dan graag af en toe de andere kant van het verhaal laten zien en staaf dat met eigen ervaringen. Niet van horen zeggen door derden.