trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ervaringen met Vincent Bach modellen?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 02:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2010 15:41 

Ik speel op een Bach stradivarius L25 dit is een large bore en inderdaad je met een olifanten embrochoure hebben om hier lang op te spelen maar als je er eenmaal aan gewend bent speelt hij als een trein en wil je niet gouw een andere meer.

Yamaha Ik snap niet dat julie hier zo weg van zijn ik heb een Yamaha YTR-4335G Gehad dat was een drama qua ventielen bleven continu hangen liepen stroef geen fijne toeter dus een kennis van me is semi profesional die blies op een Yamaha Xeno hij heeft na een 6 maanden de toeter terug gegeven en speelt nu met heel veel plezier op een Schilke voor hem geen andere meer.

Ik zou als je een andere Bach wilt kopen er wel een nemen die toch al een jaar of 20 minimaal is dan heb je geen gezeik met redrot want er kan de laatste jaren geen fatsoenlijke toeter meer gebouwd worden op een paar na (Hub en aanverwanten)
Maar een gerenomeerd merk als Bach in iedergeval niet

Profiel  

Berichttitel: tsja
BerichtGeplaatst: 11 jul 2010 10:57 

bakkertje schreef:
Yamaha Ik snap niet dat julie hier zo weg van zijn ik heb een Yamaha YTR-4335G Gehad dat was een drama qua ventielen bleven continu hangen liepen stroef geen fijne toeter dus een kennis van me is semi profesional die blies op een Yamaha Xeno hij heeft na een 6 maanden de toeter terug gegeven en speelt nu met heel veel plezier op een Schilke voor hem geen andere meer.

Ik ben ook geen blinde Yamaha fan, maar na een paar jaartjes op 8310 Z gespeeld hebbende ben ik wel wat milder geworden. Ventielen? Fantasties, Sound, respons? Uit de kunst. Echt een goed instrument.
Wat betreft de te verwachten levensduur van Yamaha's... Da's natuurllijk een heel ander verhaal. 't Is jammer dat ze -ook hun topinstrumenten- toeters blijven bouwen van materiaal dat tweede keus is; 't redt t net tot voorbij de garantieperiode, daarna zie je in het messing overal van die mooie rooie vlekjes komen: Red Rot. Maar daar is Yamaha niet uniek in hoor. Ooit wel 's een gave Holton of Kanstull van ouder dan 5 jaar gezien? Of een Courtois of een UMI Connstellation?
Ik ken een Yamaha 6345G met een stembocht die onder de red rot zit. Niet zo fraai maar toch speelt dat ding als een tierelier dus niet echt een man overboord, bovendien kan iedere Yamaha dealer eenvoudig een nieuwe stembocht bestellen mocht 't een onoverkomelijk bezwaar zijn; Yamaha heeft die op voorraad want ze weten 't zelf ook heus wel maar ze komen er nou eenmaal mee weg :? ....

't Moest niet allemaal mogen maar je ziet 't: 't Gebeurt gewoon. En dus niet alleen bij Yamaha.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2010 11:20 

Het is uiteraard veel genuanceerder.

Exemplarisch zullen er altijd wel modellen tussen zitten die niet voldoen. Maar dat is geen regel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jul 2010 19:22 

Ruli schreef:
Lights-ON schreef:
...Die "behandeling" van Adams is mij echter nog niet geheel duidelijk. Wat doet men dan met het instrument??

Wat ze precies doen houden ze geheim, (iets met extreme temperaturen hoor je wel eens) maar het zou de spanningen uit het materiaal halen wat de klank- en speel eigenschappen ten goede zou moeten komen.

Ongeveer 12 jaar geleden kocht ik in Los Angeles een nieuwe Bach 37ML.
Het aanbod bij die muziekzaak (Zapp's of Zepp's of zoiets), was enorm groot.
Ik kon wel uit een stuk of 15 37ML's kiezen en was dan ook blij dat ik samen met
Mike Booth was die mij daarbij kon helpen.
Uiteindelijk viel de keus op een trompet die zowel Mike als ikzelf het beste vonden...
Bepaald niet over één nacht ijs zou je zeggen...
Toch kwam ik er in de weken erna pas achter dat het instrument te veel weerstand voor mij had,
en overwoog om 'm dan maar te verkopen, tot ik hoorde van het "modificeren" bij Adams.
Ze verzekerden mij dat de trompet na modificatie minder weerstand zou hebben, en dat was niet gelogen...
Ik speel er nog steeds met veel plezier op.
Dat ze bij Adams niet willen vertellen hoe dit proces precies in zijn werk gaat, kan ik mij goed voorstellen,
het is een proces waar ze lang aan hebben gesleuteld en dat geef je niet zomaar prijs.
Voor mij is het belangrijkste dat mijn trompet er beter van is geworden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur