trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welke Trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 23:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 16:14 

jeroenransijn schreef:
ik heb heel lang met het standaard trompetmondstuk gespeeld.
Een Bach 7c.
Maar toen ik van leraar geswitcht was schrok mijn nieuwe leraar van mijn geluid.
Niet breed en open.

Voor iemand die zelf niet hoort dat zijn geluid niet goed is lever je opmerkelijke bijdragen;

jeroenransijn schreef:
Roy Hargrove heeft net als Chris Botti een eigen sound, en ik vind hem qua spelen ook een uniek geluid en styl hebben.

jeroenransijn schreef:
Ik wilde eerst voor trompet gaan op het conservatorium, maar heb toch maar gekozen voor een meer steady inkomen en heb voor HBO geluidstechniek gekozen aan het Kc Den Haag.

Ah... o.a. trompetgeluid opnemen en versterken... :roll:

Citaat:
En ben momenteel bezig met het testen van de yamaha bobby shoe jazz mondstuk

De man heet Bobby Shew.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 19:06 

De Ronde Van schreef:
Citaat:

De man heet Bobby Shew.

Of gaat het over de schoenverkopende spambot? :P

Profiel  

Berichttitel: dat dus niet
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 10:35 

jeroenransijn schreef:
Aanraden om een grotere cup te nemen: meer volume dus makkelijker om opener en een breder geluid te krijgen. Ik zeg doen! :P

Ik niet.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 11:00 

groter mondstuk is niet per definitie een groter volume.
Een groot mondstuk, geeft wel een groter geluid. Ten koste van heel veel speelcomfort. Je moet dan veel harder werken om je bereik te behouden, en aan je uithoudingsvermogen.

Dit kan werken als je grote werken speelt, als Mahler of Bruckner.

Maar daarbuiten moet je niet te groot spelen. Dan maak je het jezelf gewoon moeilijker dan strikt noodzakelijk.

Vroeger speelde ik ook heel groot. 1c en omstreken. Achteraf realiseer ik me dat ik heel hard heb gewerkt, terwijl het met een kleiner mondstuk prima kan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 aug 2010 21:19 

De Ronde Van schreef:
jeroenransijn schreef:
ik heb heel lang met het standaard trompetmondstuk gespeeld.
Een Bach 7c.
Maar toen ik van leraar geswitcht was schrok mijn nieuwe leraar van mijn geluid.
Niet breed en open.

Voor iemand die zelf niet hoort dat zijn geluid niet goed is lever je opmerkelijke bijdragen

Als je nog nooit kritiek heb gehad niet nee, ben al reuzeblij dat ik nu verder kijk dan vroeger. Waardeloze comment maak je hier..

De Ronde Van schreef:
jeroenransijn schreef:
Roy Hargrove heeft net als Chris Botti een eigen sound, en ik vind hem qua spelen ook een uniek geluid en styl hebben.

jeroenransijn schreef:
Ik wilde eerst voor trompet gaan op het conservatorium, maar heb toch maar gekozen voor een meer steady inkomen en heb voor HBO geluidstechniek gekozen aan het Kc Den Haag.

Ah... o.a. trompetgeluid opnemen en versterken... :roll:

Ik weet wat de studie inhoud, als jij niet weet moet je niet dit soort kinderachtige taal uitkramen. Is hetzelfde als je commentaar gaat leveren op een boek maar nooit een boek leest oid....

De Ronde Van schreef:
jeroenransijn schreef:

De man heet Bobby Shew.

Dit is geen kritiek waar ik en anderen iets mee kunnen, dus ik stel voor om met zijn 2en even normaal te doen zodat we weer nuttige dingen kunnen posten, ok? bedankt...

Alomal vind ik jou erg kinderachtig en kleinerend reageren op mijn reacties, ik probeer de topicposter te helpen iv mensen afkraken wat niks bijdraagt aan het betreffende topic. Betweterig heet dit, btje spelfoutjes herquoten, draagt echt niks bij aan zijn topic hoor....

Als je nog nooit op een ander mondstuk hebt gespeeld zoals ik een aantal jaar terug weet je niet wat anders speelt. Ik moest anders gaan spelen en toen kwam ik er echt achter dat het geluid wat ik toen had veel te slecht was dan wat ik werkelijk kon produceren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 aug 2010 09:18 

Geachte jeroenazijn,
De Ronde Van behoort tot de meer/meest deskundige leden van dit forum met altijd redelijke en to-the-pointe commentaren en informatie.
Dat jij denkt zo deskundig te zijn om andere forumleden van advies te kunnen dienen is geheel voor jouw rekening en je moet dan ook niet verbaasd zijn als je dan weerwoord krijgt, zeker na de door jou zelf gegeven informatie.
Tot slot: het is nooit en dan ook nooit mogelijk noch redelijk een ander zonder meer een groter mondstuk aan te raden alleen via forumteksten. Tevens moet mij van het hart dat het door jou geschetste ENORME verschil tussen een VB 7C en 3C mij wat ongeloofwaardig voorkomt. Ik heb een 60-erjaren Bach 7C die groter is (rimdoorsnede) dan mijn 80-erjaren VB 3C en ik heb een recente VB 7C die kleiner is dan de die 3C, alles is mogelijk op dat gebied. Maar ALLE Bach 7C'tjes die ik ken zijn VEEL dieper dan de 3C (dus hebben zeer waarschijnlijk een groter cup-volume). Er zijn zelfs deskundigen, o.a. Jim Donaldsen van de trumpetgearhead, die stellen dat de 3C geen zelfstandige betekenis heeft na(aast) de 7C. Dat ben ik niet helemaal met hem eens maar de toon is gezet, zie hier:

http://www.dallasmusic.org/gearhead/You ... piece.html

Kort samengevat: kijk en luister eerst waar het over gaat en reageer dan pas.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 aug 2010 17:18 

Vind dat hij toch wel persoonlijk word, een beetje iemands studierichting belachelijk maken, dan kan je mij echt pissig maken (weet iedereen dat meteen). Dat word mij te persoonlijk. Had in dit geval ook niks met het topic of whatso ever te maken.

Ik ga mij niet meer op glad ijs begeven, en zal niet meer in discussie gaan tegen jullie grootheden. Probleem opgelost.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 aug 2010 17:25 

je neemt het inderdaad veel te persoonlijk op.
Trompettisten zijn gewoon haantjes. Daar moet je tegenkunnen.

En grootheden zijn hier niet echt. Wel een aantal waar je veel van kan leren. Als je een beetje door de gepeperde teksten heenleest.
En je moet weten wat wel en niet serieus is, en wat wel en niet bruikbare tips zijn. Soms worden hier dingen gedebiteerd waar mij de klompen van breken. En dan ga ik (en niet alleen ik) er gewoon tegenin. Want onzin antwoorden kunnen wel heel serieus genomen worden, en dan is de vrager om hulp nog veel verder van huis.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur