Forse geluidsdruk en dunnen wandjes zijn een perfect ensemble om fikse frictie tussen buren te ontwikkelen.... Voorkomen is beter dan genezen dus moet je hier actie op zetten.
Wat ik destijds deed was een kartonnen doos gevuld met dempend materiaal op m'n bureautje zetten en daarboven de bladmuziek.
Als ik dan ging studeren mikte ik de beker in de doos.
Voordelen:
Geen verhoogde weerstand als bij gebruik van een oefendemper.
Geluidsdruk aanmerkelijk gedempt dus ook zelf geen last.
Van pp tot en met ff geen centje pijn en de buren ook niet. Wèl hield ik ruim voor 22.00h. op met toeteren dus nooit gezeik gehad (i.h.k.v. wederzijds respect).
Sound was niet optimaal maar als je dan 's in een kerk ofzo moest spelen dan ging 't als vanzelf

.
Nadelen:
Geen.
Nieuwsgierig geworden naar Bill Adam en zijn aanpak ben ik 's wezen grasduinen op het WWW en ik kan eigenlijk alleen maar concluderen dat 't op z'n minst gerede aandacht verdient.
Ook jij die zich Trompret noemt zal de zegeningen van zijn aanpak kunnen genieten als je ze navolgt.
Toets Bill Adam in op Google, lees alles wat je kan lezen en in je kan opnemen. Houdt -zeker in 't begin- je lippen in de 'M' stand en vertrouw op 't proces. Speel niet geforceerd zacht, laat je lucht stromen: mf is prima.
Op de site van Erik Veldkamt kan je een zeer leesbaar stuk vinden oven Bill Adam:
www.erikveldkamp.nl/Resources/artikels/BillAdam.pdf De strofe over 't touw dat je aan 2 punten vastbindt kon ik niet zo goed volgen maar dat blijkt in de praktijk niet echt een probleem te zijn.
Op Trumpetheald.com is ook veel zinnigs te vinden over Bill Adam.