trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welke apperatuur zouden jullie gebruiken?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 23:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2003 11:31 

Hans, ik denk dat we het eens zijn.
De AKG is inderdaad een stuk voordeligere keus dan de LCM77. Zeker bij 2 instrumenten.
Ik had ondertsussen op deAKG site al gezien dat de keuze van het aantal aansluit opties behoorlijk uitgebreid is geworden. Volgens mij zit er in die lange plug inderdaad een DI functie.
8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2003 23:15 

Daar komt nog bij dat, hoe goed een mike ook mag klinken, je voor het zaalgeluid altijd afhankelijk bent van de man achter de knoppen en die zijn niet allemaal even vakkundig :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jan 2003 16:49 

Is iemand op de hoogte van een bakje met effecten zoals je bij de Silent Brass hebt? Je kan daar bijvoorbeeld instellen alsof je in een concertzaal speelt, in een kleine ruimte enz.? MIsschien dat je tussen mike en PA plaatst?

KNy

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2003 11:02 

k heb een vraagje over microfoons in het algemeen: op verschillende sites en uit verschillende monden hoor ik wel eens iets over condensator microfoons en andere specificaties van mics. Ook heb ik op verschillende optredens over verschillende microfoons gespeeld. De ene keer over gewone zangmicrofoons (meer een ronde "bovenkant") en de andere keer over van die met een wat meer vierkante bovenkant.

(1) Wat zijn de verschillen, (2) waarom schotelen geluidstechnici me de ene keer een zangrmicrofoon en de andere keer de vierkante voor en (3) wat is qua prijs/kwaliteit de beste keus??

Achtergrond: ik speel onder andere in een Nederpop-bandje en een project-bandje met meer soul/blues brother muziek. Voor het Nederpopbandje moet ik waarschijnlijk binnenkort een eigen microfoon aanschaffen. Zo'n clip-on vind ik niet praktisch; door over een mic-op-standaard te spelen kan je door verschillende afstand tot mic zelf wat reglen qua volume en ook de (zelfgemaakte) soundback vind ik erg praktisch.

Profiel  

Berichttitel: mikmak
BerichtGeplaatst: 27 dec 2003 14:40 

Als je 'm toch uit de broek gaat hangen zou ik de Shure SM 57 of 58 kopen want die kan je zowel voor trompet als vocalen gebruiken. Het element van de 57 is de zelfde als die van de 58, dat beide microfoons anders klinken komt alleen door andere inwendige reflecties. Groot voordeel van deze microfoons is dat ze niet duur zijn, goed klinken, zeer robuust (je kan er ook je tentharingen de grond mee inrammen) én de onvolprezen Soundback past er zuigend omheen. Dat geluistechnici je dan weer een AKG voorzetten en dan weer wat anders is omdat geluidtechnici een beetje lijken op trompettisten: Dat waar zij goede ervaringen mee hebben is volgens hen gelijk ook het enige juiste. Clip-on raad ik af want die kan je niet tegelijkertijd gebruiken voor achtergrondvocalen + 't ziet er niét uit.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 dec 2003 17:07 

Ik heb zo'n LCM-77 gekocht, en ik vind die heerlijk om mee te spelen.
Al is het alleen maar dat je de vrijheid hebt van een clip-on, maar je trompet is beter in balans.

Ik vind het vreselijk als je trompet zo naar beneden wordt getrokken aan de voorkant.

Ik vind het geluid heel goed. Ik zing vaak backing-vocals via deze microfoon (je houdt je trompet op z'n kop, PAS OP VOOR JE MONDSTUK :roll: )

Profiel  

Berichttitel: Re: mikmak
BerichtGeplaatst: 28 dec 2003 11:54 

Theo van Kampen schreef:
Als je 'm toch uit de broek gaat hangen zou ik de Shure SM 57 of 58 kopen want die kan je zowel voor trompet als vocalen gebruiken.

Enige tijd terug heeft het (niet meer bestaande) e-zine UpTheOctave een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd naar mikes voor trompet, waarbij de SM57 (al jaren dé trompetmike) als ijkpunt werd genomen. Daaruit bleek dat de SM57 uiteindelijk op de tweede plaats eindigde. Eerste werd toch een AKG, de C1000S. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar dat zou een fenomenale mike voor ons, trompetistici, zijn. De prijs is vergelijkbaar met een SM57, dus dat hoeft geen belemmering te zijn. Het nadeel is wel dat er geen SoundBack omheen past wat de C1000S is een stuk dikker.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 feb 2004 20:12 

Allemaal heel betrekkelijk en tegelijkertijd heel moeilijk dit onderwerp... :roll:
Hans geeft aan dat de SM57 goed uit een test kwam. Voor zang is dit inderdaad een van de meest gebruikte microfoons, ik heb er zelf ook 2.... voor zang :)
Nee voor mij geen SM57 voor mijn toeter!!! Heb het meerdere malen geprobeert maar het klinkt gewoon niet. Daarintegen klinkt de microfoon van SD system bijzonder goed... Dit is de beste microfoon wat mij betreft (van de clips dan hé) Maar ook deze is naar 4 jaar mee gespeeld te hebben niet geschikt. Je gaat toch je vrijheid missen.... bijvoorbeeld je weet het door de zenuwen even niet meer.. probeer dan maar eens met een clip even zachtjes je partijtje te spelen.... en even uitzetten krijg je geheid ruzie met de geluidsman want je hoort namelijk een klein plopje als je em aan en uit zet, dus ik had dan ook de schakelaar eruit gesloopt!
Nu zijn dit natuurlijk mijn persoonlijke (en de geluidsman) ervaringen maar volgens mij kun je het beste een goede microfoon kopen bijvoorbeeld de RE20. of een ander model van deze kwaliteit..... http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/sid/!18121995/artnr/2707014
i.c.m. een plexiglas ervoor om je eigen geluid terug te krijgen. Je investeerd dan namelijk puur in iets wat belangrijk is namelijk dat je klank goed blijft en bovendien dat de microfoon het allemaal ook aan kan zonder te gaan vervormen want laten we nou eerlijk zijn de SM57 is gemaakt voor zang, kan er iemand op deze wereld zo hard zingen als wij kunnen spelen? :D
Monitoring is een leuke aanvulling maar daar zou ik niet te veel in gaan investeren, je hebt meer baat bij een stuk plexiglas i.c.m. een floormonitor maar dat hoef je toch niet zelf te kopen?

MvrGr
Bert.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur