trompet.nl > forum > Toon onderwerp - oorelementen in ear monitor
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 23:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2004 13:03 

footprints schreef:
Magnumhorn,
Heb jij het adres van die audicien?
Alvast bedankt.

footprints: check je 'persoonlijk berichten' inbox

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2004 15:33 

De doppen die je speciaal laat maken (ik denk net als die van magmunhorn??) kan je een bescherming in frequentie meegeven.
Als je weet (of laat meten) welke frequentie jij produceert kunnen ze die frequentie uitfilteren. (dus dat al het geluid tegen gehouden wordt behalve jouw geluid) Maar dit heb ik ook alleen van horen zeggen.......

En wat ik wel weet is dat je op die doppen weer een adaptertje kan plaatsen waar je weer de reguliere oordoppen met monitorgeluid op aan kan sluiten.

Snap je het nog?? :D 8O :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 feb 2004 19:41 

Volgens mij zijn oordoppen hoe duur ze je ook koopt zowieso niet geschikt voor een trompettist. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk...
Je raakt het zoals jullie zelf al aangeven je "geluid" kwijt, trouwens is je geluid wat je krijgt te horen niet direct maar altijd een fractie te laat wat voor een trompettist niet gewenst is natuurlijk.

Wat je ook kunt doen is een rond stuk plastic voor je microfoon plaatsen wat je vaak ziet op liveoptredens. Zo weerkaats je eigen geluid wat vaak beter werkt en bovendien een stuk goedkoper is :lol:

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2004 15:57 

Wanneer je in-ear speelt ben je idd je eigen geluid kwijt. Daarom zul je aan je "nieuwe geluid" moeten wennen en misschien wel werken om dat goed over de monitor te krijgen. En met werken bedoel ik dus veel testen met de geluidsman.

En de vertragen die je zou hebben met in-ear is onzin. Ik speel al jaren in-ear en heb zelfs bij de oudste zooi nog geen vertraging gehad. Maar ik weet wel dat je dat bij bv een Silent Brass systeem wel last van hebt van de vertragingen. Blijkbaar is dat toch een ander systeem :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2004 20:30 

Wat voor de één onzin is voor de ander zinvol :lol:
Je kunt natuurlijk ook na al die jaren wennen aan vertragingen.
Wat wel zo is is dat vertragingen i.c.m. de rest van de band kleiner worden dan zonder in ear.
En daar is snel aan te wennen ja!
Maar hoe dan ook er is niets beters dan zonder in ear te spelen en je eigen "sound" te horen!
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk :wink:

MvrGr
Bert

Laatst bijgewerkt door BBB op 24 feb 2004 08:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2004 22:55 

Om nog even terug te komen op het eigen geluid Rowalt :wink:
Als je zo'n mooi geluid hebt als je speelt op de demo's ging ik dat echt niet via die oordoppen voeren aan je oren!! Zonde, je hebt een mooie breede toon, speel je ook lead partijen?

Niet om eigenwijs te zijn maar ik ga het toch even zijn :lol:
Als je ook lead speelt weet je ook dat je veel lucht en kracht moet geven dus veel meer toon en projectie wat je op de demo's doet. Dat houd dus in dat je of je oordoppen veel zachter moet zetten of een kompressor limiter moet gebruiken anders hoor je over een aantal jaren jezelf helemaal niet meer. Het nadeel van zo'n limiter of soort systeem is dat dit je geluid nog es een keer beïnvloed namelijk als je hard gaat spelen drukt het systeem het geluid in. Dit wil je natuurlijk als trompettist niet, dus blijf je met de geluidsman aan de tafel discuseren tot je oordoppen uit je oren vallen :D
Bovendien lijkt het net of je de uitsmijter bent.

Misschien wel een beetje flauw maar ik voel me toch enigzins aangevallen door termen te gebruiken als "dat is onzin". Verder niks aan de hand hoor :wink:

Mijn advies nogmaals koop een stuk plexiglas en hou zelf de kontrole over je geluid!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2004 12:55 

Dan wil ik nog wel ff een dingetje aan mijn stelling veranderen:

De vertraging die je met in-ear krijgt vind IK onzin. (klinkt al beter he.... :wink: ). En misschien moet ik het dan nog wel iets anders zeggen: Ik heb nooit een vetraging kunnen ontdekken. Misschien komt dat idd doordat ik heel de band over de monitor hoor, dat zou wel eens kunnen. Maar wat ik wel als vertraging ervaar is het spelen met een silent brass. Zo'n vertraging (als wij die al hebben...???) is het absoluut niet.

Dan nog even over het lead spelen en doof worden: Misschien speel ik iets meer ingetogen dan de gemiddeldde lead trompettist, dat zou kunnen. En misschien dat daarom een plexiglas plaat voor mij niet voldoende is. Ik gebruik deze wel altijd maar alleen om de oren van de gitarist voor me te beschermen. We hebben deze platen wel een tijdje als monitor gebruikt maar dat was voor mij niet voldoende. Ik hoorde de sax niet meer en verder ook geen toetsen meer. Zou ik een floor monitor weg gaan leggen om toetsen te kunnen horen en de sax (dit wil ik nl allemaal horen voor mijn eigen zuiverheid) zou ik nog harder moeten gaan spelen om mezelf daar weer boven uit te horen.
Daarom heb ik de keuze gemaakt voor het in-ear systeem.
De oordoppen zorgen ervoor dat er geen ander geluid zoals zaalgeluid en keiharde drums en basversterker mijn oren in komt. Zeker met de Shure e2 doppen worden je oren perfect afgesloten. Daarom staan mijn oordoppen ook niet meer zo hard.
Mocht het zo zijn dat ik echt ff uit ga halen (doe ik nogal een wanneer ik wat de hoogte in wil...) ga ik een klein beetje naar achteren hangen. Ik speel met een vaste mic dus dan compenseert dat weer een beetje en is het geluid niet zo hard meer. Maar je hebt wel gelijk dat je daar mee op moet passen :idea:

Nu weet je ongeveer alles van mijn eerdere ervaringen af dus ben wel benieuwd of je snapt waarom ik het zo aanpak. Ik heb idd voor een minder mooi geluid over mijn in-ear gekozen wat ik wel goed kan horen dan een mooier geluid via mijn plexiglas wat ik nauwelijks hoor en me dus kapot speel.

Ben wel benieuwd hoe je er nu tegen aan kijkt. Ben altijd op zoek naar anders en beter dus kom maar op met jouw ervaringen of tips!!! Heb in het begin van mijn bandjes periode veel gezocht naar info en ervaringen maar toen kon niemand mij helpen dus als je nog goede ideeen hebt zijn ze van harte welkom!!!!!

Groeten,

De uitsmijter 8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur