Dan wil ik nog wel ff een dingetje aan mijn stelling veranderen:
De vertraging die je met in-ear krijgt vind IK onzin. (klinkt al beter he....

). En misschien moet ik het dan nog wel iets anders zeggen: Ik heb nooit een vetraging kunnen ontdekken. Misschien komt dat idd doordat ik heel de band over de monitor hoor, dat zou wel eens kunnen. Maar wat ik wel als vertraging ervaar is het spelen met een silent brass. Zo'n vertraging (als wij die al hebben...???) is het absoluut niet.
Dan nog even over het lead spelen en doof worden: Misschien speel ik iets meer ingetogen dan de gemiddeldde lead trompettist, dat zou kunnen. En misschien dat daarom een plexiglas plaat voor mij niet voldoende is. Ik gebruik deze wel altijd maar alleen om de oren van de gitarist voor me te beschermen. We hebben deze platen wel een tijdje als monitor gebruikt maar dat was voor mij niet voldoende. Ik hoorde de sax niet meer en verder ook geen toetsen meer. Zou ik een floor monitor weg gaan leggen om toetsen te kunnen horen en de sax (dit wil ik nl allemaal horen voor mijn eigen zuiverheid) zou ik nog harder moeten gaan spelen om mezelf daar weer boven uit te horen.
Daarom heb ik de keuze gemaakt voor het in-ear systeem.
De oordoppen zorgen ervoor dat er geen ander geluid zoals zaalgeluid en keiharde drums en basversterker mijn oren in komt. Zeker met de Shure e2 doppen worden je oren perfect afgesloten. Daarom staan mijn oordoppen ook niet meer zo hard.
Mocht het zo zijn dat ik echt ff uit ga halen (doe ik nogal een wanneer ik wat de hoogte in wil...) ga ik een klein beetje naar achteren hangen. Ik speel met een vaste mic dus dan compenseert dat weer een beetje en is het geluid niet zo hard meer. Maar je hebt wel gelijk dat je daar mee op moet passen
Nu weet je ongeveer alles van mijn eerdere ervaringen af dus ben wel benieuwd of je snapt waarom ik het zo aanpak. Ik heb idd voor een minder mooi geluid over mijn in-ear gekozen wat ik wel goed kan horen dan een mooier geluid via mijn plexiglas wat ik nauwelijks hoor en me dus kapot speel.
Ben wel benieuwd hoe je er nu tegen aan kijkt. Ben altijd op zoek naar anders en beter dus kom maar op met jouw ervaringen of tips!!! Heb in het begin van mijn bandjes periode veel gezocht naar info en ervaringen maar toen kon niemand mij helpen dus als je nog goede ideeen hebt zijn ze van harte welkom!!!!!
Groeten,
De uitsmijter