Kream schreef:
Wat ik mij afvroeg en nog steeds afvraag is hoe het kan dat jvanbruggen pas na ruim 35 jaar er achter kwam dat hij blaast op kracht. Wat ik begrijp van de (bijzonder informatieve) reacties van erik, is dat je het niet lang volhoudt om alleen op kracht te spelen. Hoe kan het dan dat jvanbruggen er pas na 35 jaar problemen van kreeg?
Kream
p.s: ik heb geprobeerd om mijn trompet op mijn vlakke hand te houden, maar alleen dat gaat al best lastig!

Heb ik nou zo'n vreemde trompet (of hand)?
Het is even zoeken voor je het evenwicht hebt gevonden, waar je trompet het beste op de vlakke hand ligt, en dan moet je er ook nog door heenblazen. Wat een handig alternatief is, is een (huishoud) trap, en hem op mondhoogte neerleggen. Dan hoef je het evenwicht niet te zoeken.
Op kracht spelen kun je op zich best lang volhouden, afhankelijk met welke mate je speelt. Ik denk dat Veldkampbrass meer uit zijn eigen oogpunt bekijkt dat, met zijn hoeveelheid speeluren, op kracht spelen veel schadelijker is dan wanneer je elke dag een half uurtje speelt ( hiermee wil ik geen oordeel of feitenkennis tov jvanbruggen beweren, het gaat om het idee )