Zoals ik al zijn iedereen zijn smaak.
je moet niet uit het oog verliezen wat de achtergrond van de verschillende trompettisten is. Mendez komt uit Mexico, Nakariakov komt uit Rusland. Dat levert een andere interpretatie van de muziek op. Daarnaast heb je bijv. Arturo Sandoval, je hoort meteen dat ie uit Cuba komt. Of Wynton, die is in een jazz nest opgegroeid. Dat hoor je allemaal terug in het spel. Dat wil niet zeggen dat de ene een betere interpretatie geeft aan de muziek dan de andere. En Mendez is in een andere tijd opgegroeid in een Hollywood film omgegeving net zoals trompettisten als Harry James. Die moet je niet vergelijken met types zoals Maurice Andre of Nakariakov.
Het "probleem" van zeer goede muzikanten is altijd dat ze technisch erg moeilijke stukken moeten spelen om voor hun een uitdaging te blijven behouden. Sergei speelt geloof ik al vioolconcerten omdat ie trompetconcerten te makkelijk vindt !
Je maakt mij toch niet wijs dat de muziek op de cd The Legacy amuzikaal is ingespeeld, of alleen maar een kunstje is. Je hoort gewoon dat een Mexicaan is, zoals hij bijv. met zijn vibratie omgaat of toon.
Ik heb de cd's gekocht bij
www.summitrecords.com maar je vind ze ook wel bij Amazon.
Ik wens ook iedereen een fijne dag