trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Rafael Mendez - ...wat vind u???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 09:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jun 2004 23:49 

ik ben het volledig eens met erik. op dit deel van het forum worden veel topmuzikanten naar beneden gehaald om wille van één enkele opvoering of cd(zie vorige discussies over maurice andré, wynton marsalis, paul cacia, benny wiame, ...).

zijn die criticasten hier dan trompettisten van 'buitenaards' niveau om vast te stellen dat gevestigde muzikanten(meestal solisten) op nationaal en internationaal topniveau een lelijke klank, technisch ondermaats, een flauw afkweeksel van een highblower, ... hebben of zijn?

ook maar mijn zeer bescheiden mening,
jazzy

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2004 09:02 

Dat rafael mendez een belangrijk persoon is geweest mag duidelijk zijn, maar ik zou niet durven zeggen dat hij de beste is, of nog erger, dat er nooit meer een betere zal komen.

Technisch vind ik het echt geweldig. Maar neem nu Sergei nakariakov (www.nakariakov.com) bekijk die videoclip eens. Of de stukjes die op www.trumpetstuff.com staan. Technisch vrij hoogstaand toch? Naar mijn idee niet minder dan Mendez.

Mijn mening is niet gevestigd op een aantal internetfragmentjes. Sergei's cd's heb ik allemaal en the legacy is ook in mijn bezit.

Fijne dag iedereen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2004 09:34 

Dank je! :lol:
Ik heb zelf geloof ik niet het idee dat mensen als Marsalis, Andre of noemmaar op op dit forum naar beneden worden gehaald! Het is wel zo dat deze mensen allemaal opnames hebben gemaakt die misschien wat minder van kwaliteit zijn! En die worden er dan uitgepikt, maar ik denk dat er hiet niemand is die zal zeggen dat Maurice andre (bijvoorbeeld) een slechte trompettist is omdat hij Hot Canary niet zo best speelt!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van Rafael Mendez had gehoord! :oops:
Maar na het luisteren van die fragmentjes ben ik wel meteen helemaal weg van hem! En ik ga zeker CD's van hem kopen, al weet ik nog niet helemaal waar die te koop zijn! Bol.com heeft in elk geval niets van hem! :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2004 09:43 

Zoals ik al zijn iedereen zijn smaak.

je moet niet uit het oog verliezen wat de achtergrond van de verschillende trompettisten is. Mendez komt uit Mexico, Nakariakov komt uit Rusland. Dat levert een andere interpretatie van de muziek op. Daarnaast heb je bijv. Arturo Sandoval, je hoort meteen dat ie uit Cuba komt. Of Wynton, die is in een jazz nest opgegroeid. Dat hoor je allemaal terug in het spel. Dat wil niet zeggen dat de ene een betere interpretatie geeft aan de muziek dan de andere. En Mendez is in een andere tijd opgegroeid in een Hollywood film omgegeving net zoals trompettisten als Harry James. Die moet je niet vergelijken met types zoals Maurice Andre of Nakariakov.

Het "probleem" van zeer goede muzikanten is altijd dat ze technisch erg moeilijke stukken moeten spelen om voor hun een uitdaging te blijven behouden. Sergei speelt geloof ik al vioolconcerten omdat ie trompetconcerten te makkelijk vindt !

Je maakt mij toch niet wijs dat de muziek op de cd The Legacy amuzikaal is ingespeeld, of alleen maar een kunstje is. Je hoort gewoon dat een Mexicaan is, zoals hij bijv. met zijn vibratie omgaat of toon.

Ik heb de cd's gekocht bij www.summitrecords.com maar je vind ze ook wel bij Amazon.

Ik wens ook iedereen een fijne dag :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2004 10:21 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Zal wel door het mooie weer komen, zeker?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2004 11:22 

Ik vind de hot canary van Maurice nou niet zo slecht. Volgens mij verliest hij veel minder toon dan bv. Sandoval.

Kun je misschien uitleggen waarom jij hem niet zo goed vind.
Ik heb hem eigenlijk nog niet veel beter gehoord 8O

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2004 11:38 

Het klinkt alsof ie net zijn B diploma heeft gehaald (zwemmen) qua timing.

Deze Maynard versie klinkt beter !

http://home.mchsi.com/~mkeller1011/canary.ra

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2004 11:51 

Ieder z'n mening heren, hou dat even in het achterhoofd voordat er weer zinloze lange discussies ontstaan...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur