trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wie vindt Rensink wel goed???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 14:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2004 14:34 

Citaat:
Ik vergelijk em een beetje met Jomanda

En ik heb gehoord dat ze kwakzalverij aan banden willen leggen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2004 21:11 

Arjan schreef:

En ik heb gehoord dat ze kwakzalverij aan banden willen leggen...

Hehe is een goeie :-)

Dat ze er dan maar es dringend werk van maken...

Profiel  

Berichttitel: Positieve ervaring met Henk Rensink
BerichtGeplaatst: 09 jun 2004 12:21 

Ik heb wel goede ervaringen met De Hr. Rensink. Ik had vooraf problemen met druk die ik voelde op mijn tanden bij het spelen, zodat ik na een half uurtje telkens moest stoppen. Henk zei me dat mijn ademhaling volledig verkeerd zat, en dat daar het grootste probleem zat. Hij legde me ook een aantal zaken uit ivm over-bite etc, dus ook wat betreft inzicht over mijn eigen manier van spelen, ging ik een grote stap vooruit. Ik vroeg ook een mondstuk-advies, en het mondstuk dat hij me heeft aangeraden (Tilz 300-3AE) ligt me wel heb ik de indruk (hij raadde me een bredere rand aan en een kegelvormige cup). Ik speel er nu nog maar anderhalve week op, maar het voelt echt wel beter en mijn sound is veel meer gefocused en projecteert stukken beter.
Noem het een placebo-effect, whatever, maar sinds mijn bezoek aan Henk Rensink kan ik weer 2 à 3 uur per dag studeren zonder alle last die ik daarvoor had.

Misschien had ik beter eerst nog enkele weken uitgeprobeerd alvorens te reageren op dit forum, maar bon...

Profiel  

Berichttitel: Re: Positieve ervaring met Henk Rensink
BerichtGeplaatst: 09 jun 2004 12:44 

tv schreef:
Ik heb wel goede ervaringen met De Hr. Rensink. Ik had vooraf problemen met druk die ik voelde op mijn tanden bij het spelen, zodat ik na een half uurtje telkens moest stoppen. Henk zei me dat mijn ademhaling volledig verkeerd zat, en dat daar het grootste probleem zat. Hij legde me ook een aantal zaken uit ivm over-bite etc, dus ook wat betreft inzicht over mijn eigen manier van spelen, ging ik een grote stap vooruit. Ik vroeg ook een mondstuk-advies, en het mondstuk dat hij me heeft aangeraden (Tilz 300-3AE) ligt me wel heb ik de indruk (hij raadde me een bredere rand aan en een kegelvormige cup). Ik speel er nu nog maar anderhalve week op, maar het voelt echt wel beter en mijn sound is veel meer gefocused en projecteert stukken beter.
Noem het een placebo-effect, whatever, maar sinds mijn bezoek aan Henk Rensink kan ik weer 2 à 3 uur per dag studeren zonder alle last die ik daarvoor had.

Misschien had ik beter eerst nog enkele weken uitgeprobeerd alvorens te reageren op dit forum, maar bon...

Die laatste zin is wel belangrijk ja... Niet te snel conclusies trekken bij een nieuw mondstuk; in het begin ben je namelijk altijd enthousiast over de voordelen, en de nadelen merk je pas later!
Maar probeer nog maar 's een paar weken , en dan kun je altijd nog zeggen of het wel of niet bevallen is!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2004 12:59 

Tv, heb je nog les??

Een beetje docent had je waarschijnlijk veel goedkoper kunnen vertellen dat je ademhaling niet goed zit.

en ademhaling heeft met een ander mondstuk niet zoveel te maken. Als je ademhaling niet deugt kun je mondstukken proberen tot je arm bent, dan zal elk mondstuk uiteindelijk niet voldoen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jun 2004 15:46 

Ben nooit kapot geweest van Henk Rensink....
Kan er maar een paar dingen van zeggen: Er zal gerust een goede theorie achter zitten...ben alleen totaal niet nieuwsgierig.
Als iemand wel erg graag wil weten hoe hij werkt en het wil proberen...is ieders goed recht en eigen keus. De een is de ander niet, dus het hoeft niet voor iedereen een oplossing te zijn en voor de andere helft kan het misschien het ei van Columbus zijn...
Ben zelf van mening dat eigen gevoel op een mondstuk ( hetzij na een periode van gewenning ) het zwaarste telt, maar ik begrijp ook dat er meer factoren meespelen.
Ben zelf altijd op eigen gevoel en oren afgegaan; klinkt het zoals ik wil? Past het geluid evt. in de groep? Hou ik het lang genoeg vol? Moet ik er harder voor werken dan normaal zou moeten? enz. enz. enz. enz.
Miskopen doet iedereen wel eens... :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 2004 08:44 

Ik heb in november mijn mondstuk aan laten meten bij dhr. Rensink. Ik heb een maand of 3 geleden wel heel veel problemen gehad met mijn embouchure, maar ben daar weer helemaal bovenop gekomen, door veel oefeningen e.d.
Ik ben wel tevreden over mijn Tilz 300-1CX.
Maar ik denk niet dat dit 'het' mondstuk voor mij is, maar blijf er nu nog wel een tijdje op spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2004 20:28 

krijgt dhr. Rensink een commissie per aangeraden Tilz-mondstuk? :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur