tv schreef:
Ik heb wel goede ervaringen met De Hr. Rensink. Ik had vooraf problemen met druk die ik voelde op mijn tanden bij het spelen, zodat ik na een half uurtje telkens moest stoppen. Henk zei me dat mijn ademhaling volledig verkeerd zat, en dat daar het grootste probleem zat. Hij legde me ook een aantal zaken uit ivm over-bite etc, dus ook wat betreft inzicht over mijn eigen manier van spelen, ging ik een grote stap vooruit. Ik vroeg ook een mondstuk-advies, en het mondstuk dat hij me heeft aangeraden (Tilz 300-3AE) ligt me wel heb ik de indruk (hij raadde me een bredere rand aan en een kegelvormige cup). Ik speel er nu nog maar anderhalve week op, maar het voelt echt wel beter en mijn sound is veel meer gefocused en projecteert stukken beter.
Noem het een placebo-effect, whatever, maar sinds mijn bezoek aan Henk Rensink kan ik weer 2 à3 uur per dag studeren zonder alle last die ik daarvoor had.
Misschien had ik beter eerst nog enkele weken uitgeprobeerd alvorens te reageren op dit forum, maar bon...
Die laatste zin is wel belangrijk ja... Niet te snel conclusies trekken bij een nieuw mondstuk; in het begin ben je namelijk altijd enthousiast over de voordelen, en de nadelen merk je pas later!
Maar probeer nog maar 's een paar weken , en dan kun je altijd nog zeggen of het wel of niet bevallen is!