camel schreef:
Simonski schreef:
kdenk dat je wel vrij bekrompen bent als je hieraan niet zou meedoen vanwege het geld... ik bedoel, naar lola wordt zelfs vervoer geregeld. tlijkt mij erg tof, moet maar eens serieus overwegen of ik meegadoen.
beste vriend, er zijn mensen die moeten leven van hun muziek, snap je, die spelen om bijvoorbeeld hun huur te betalen, als ik dit zou aannemen, betekend dat dat ik een betaalde snabbel niet meer kan doen, waardoor ik dus minder geld verdien, ergo ik moet erop toeleggen.
Simpel economisch denken heet dat. En nee, dan ben je niet bekrompen, dus jouw oordeel vindt ik gebaseerd op helemaal niks....

Ho ho zeg, niet zo snel beledigd he; hij heeft het vast en zeker over amateurs hier. Voor een amateur is het inderdaad helemaal niet belangrijk om er geld voor te krijgen als er een dagje lowlands tegenover staat.
Waarom voelen professionels zich altijd aangevallen als het op geld neerkomt? Ik vind het best triest dat je nooit 's ergens kunt spelen zonder dat je er geld voor wil hebben... Ga je dan elke keer als de mogelijkheid er is om ergens te spelen nee zeggen omdat je er niks voor krijgt, alleen maar omdat je ergens hád kúnnen spelen waar je wél betaald werd?
Ik denk dat lowlands of wie het dan ook organiseert niet mikt op schnabbelaars, maar gewoon op amateurs die het leuk vinden om muziek te maken en daarbij een leuk dagje uit hebben.