trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vincent Bach 1 1/2 C?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 13:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2004 22:40 

Ja dat is ook wel zo, alleen heb ik er bij de repetitie al heel vaak pijn aan op t einde, vooral als ik 3 uur achter elkaar repetitie heb, waarin ik dan vooral in het hoge register moet spelen. Ik heb mijn oefentijd van een half uur al verlengd naar minstens drie kwartier tot een uur per dag, maar het helpt nog niet zoveel. Ik merk althans geen verschil. Terwijl ik toch eigenlijk wel graag hoog en hard wil kunnen spelen. In het begin lukt dit nog wel eventjes, maar al snel kom ik er niet meer bij. :evil: Dit vind ik erg jammer, want het liefste speel ik aan het einde van een repetitie ook nog fatsoenlijk, maar ik zou niet weten wat ik nog meer zou kunnen doen, om mijn EMBOUCHURE :lol: te verbetere...
Ik dacht misschien ligt het aan het mondstuk...

O ja..wat is er fout aan amazuur, want wij gebruiken dat woord hier eigenlijk vrijwel altijd..?? :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2004 23:02 
Moderator

Volg-Olg schreef:
Ja dat is ook wel zo, alleen heb ik er bij de repetitie al heel vaak pijn aan op t einde, vooral als ik 3 uur achter elkaar repetitie heb, waarin ik dan vooral in het hoge register moet spelen. Ik heb mijn oefentijd van een half uur al verlengd naar minstens drie kwartier tot een uur per dag, maar het helpt nog niet zoveel. Ik merk althans geen verschil. Terwijl ik toch eigenlijk wel graag hoog en hard wil kunnen spelen. In het begin lukt dit nog wel eventjes, maar al snel kom ik er niet meer bij. :evil: Dit vind ik erg jammer, want het liefste speel ik aan het einde van een repetitie ook nog fatsoenlijk, maar ik zou niet weten wat ik nog meer zou kunnen doen, om mijn EMBOUCHURE :lol: te verbetere...
Ik dacht misschien ligt het aan het mondstuk...

O ja..wat is er fout aan amazuur, want wij gebruiken dat woord hier eigenlijk vrijwel altijd..?? :?:

je kunt je studeer tijd uitbreiden tot je eens ons weegt, je zal toch echt nuttig moeten studeren, wil je je bereik uitbouwen.
koop eens boeken van Stamp, Gordon, colin, ed daar staan ontzettend veel oefeningen in om je uithoiudingsvermogen op te schroeven.

Wat is er fout aan amazuur??

wel niets, het bekt wat makkelijker, zeker als je uit een bepaalde regio in het land komt, maar ja, dit is een nederlands forum, met ook flink wat belgische inbreng, dus om het voor iedereen duidelijk te houden kun je dan ook maar beter ABN typen. ( of, en als ik, een poging toe doen )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2004 23:12 

Die namen zeggen mij allemaal niks. En ik kan denk ik ook niet makkelijk aan zo'n boeken komen... :?

Mijn vader zei dat je bijvoorbeeld in de hoogte lange noten kunt blazen om te beginnen...is dat zo? want in het hoge register hou ik het helemaal niet lang vol, zelfs niet met ademsteun... :?

Ennu wat zijn dat voor boeken precies, wat staat er bijv. in, want misschien heb ik thuis nog van die soortgelijke boeken..

En wat dat ABN betreft...Belgie ligt betrekkelijk dichtbij Limburg of niet? Nou en zoals jij zegt bepaalde delen van het land, neem ik aan dat je daar Limburg mee bedoeld..dan zouden belgen dat toch ook wel kennen? Nou het blijkt dus van niet! Maar goed dat maakt verder ook helemaal niet uit..dit was even tussendoor :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2004 23:16 
Moderator

Volg-Olg schreef:
Die namen zeggen mij allemaal niks. En ik kan denk ik ook niet makkelijk aan zo'n boeken komen... :?

Mijn vader zei dat je bijvoorbeeld in de hoogte lange noten kunt blazen om te beginnen...is dat zo? want in het hoge register hou ik het helemaal niet lang vol, zelfs niet met ademsteun... :?

Ennu wat zijn dat voor boeken precies, wat staat er bijv. in, want misschien heb ik thuis nog van die soortgelijke boeken..
:

persoonlijk vind ik de tip om maar lange noten te spelen niet de beste tip aller tijden.

Die boeken die ik eerder noemde staan boordevol oefeningen om je uithoudingsvermogen te vergroten, gewoon ff online bestellen bij www.broekmans.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2004 23:22 

Ja ik zal er eens over na denken, want ik heb namelijk niet zoveel geld dat ik dat allemaal lalala kan uitgeven :oops: :oops:

Maar ik zou inderdaad wel zo'n boeken willen hebben ja, misschien dat ik dan eens een repetitie fatsoenlijk kan uitspelen...in ieder geval bedankt voor de tip...

Maaruh wat is er mis met lange noten??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2004 23:33 

Volg-Olg schreef:

Op zich niets, maar wissel dat af met lang(er) spelen en hoog/laag afwissellen.
Fitness for Brass is hier (m.i.) een goed boek voor.

Suc6

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2004 23:35 
Moderator

Robert66 schreef:
Volg-Olg schreef:

Op zich niets, maar wissel dat af met lang(er) spelen en hoog/laag afwissellen.
Fitness for Brass is hier (m.i.) een goed boek voor.

Suc6

beter had ik het niet kunnen zeggen :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2004 23:39 

Ja ok dan weet ik dat haha..

Maaruh nou geven jullie mij wel allemaal boek namen he..maar nou weet ik dus nog niet wat ik zou moeten pakken.. :?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur