Volg-Olg schreef:
Ja dat is ook wel zo, alleen heb ik er bij de repetitie al heel vaak pijn aan op t einde, vooral als ik 3 uur achter elkaar repetitie heb, waarin ik dan vooral in het hoge register moet spelen. Ik heb mijn oefentijd van een half uur al verlengd naar minstens drie kwartier tot een uur per dag, maar het helpt nog niet zoveel. Ik merk althans geen verschil. Terwijl ik toch eigenlijk wel graag hoog en hard wil kunnen spelen. In het begin lukt dit nog wel eventjes, maar al snel kom ik er niet meer bij.

Dit vind ik erg jammer, want het liefste speel ik aan het einde van een repetitie ook nog fatsoenlijk, maar ik zou niet weten wat ik nog meer zou kunnen doen, om mijn EMBOUCHURE

te verbetere...
Ik dacht misschien ligt het aan het mondstuk...
O ja..wat is er fout aan amazuur, want wij gebruiken dat woord hier eigenlijk vrijwel altijd..??

je kunt je studeer tijd uitbreiden tot je eens ons weegt, je zal toch echt nuttig moeten studeren, wil je je bereik uitbouwen.
koop eens boeken van Stamp, Gordon, colin, ed daar staan ontzettend veel oefeningen in om je uithoiudingsvermogen op te schroeven.
Wat is er fout aan amazuur??
wel niets, het bekt wat makkelijker, zeker als je uit een bepaalde regio in het land komt, maar ja, dit is een nederlands forum, met ook flink wat belgische inbreng, dus om het voor iedereen duidelijk te houden kun je dan ook maar beter ABN typen. ( of, en als ik, een poging toe doen )