Citaat:
Ontkennen van die principes is zoiets als zeggen dat de zwaartekracht werkt voor iedereen behalve jijzelf. Dat is niet echt hard te maken, tenminste, zolang je niet zeer gevorderd bent in een yoga levitatie techniek.
heb ik in mijn post dan principes ontkent?
ik zeg dat smiley geen garantie is tot resultaat.... de een is voorstander van hat damrow boek, de ander smiley ik dan weer stamp....
het boek ligt je of het ligt je niet. net zoals zovele andere zaken bij trompet spelen, is dit weer iets persoonlijks
Citaat:
lippen die naar binnen toe zijn gerold, produceren makkelijker hogere tonen. Lippen die naar buiten toe zijn gerold, produceren makkelijker lagere tonen.
ken je de pucker embouchure??? daar gaat je principe.....
Citaat:
Bij de potloodtruc geldt eigenlijk hetzelfde: in theorie aardig, in de praktijk lang niet altijd doeltreffend. Je traint met een potlood de spieren die jij toevallig gebruikt om dat potlood tussen je lippen te houden. Wie zegt er dat die spieren dezelfde zijn als voor het spelen? Of dat juist deze spieren sterker moeten worden?
al eens met een potlood tss de lippen gezeten?? en al eens een zware partij moeten blazen? bij mij zijn het in beide gevallen toch dezelfde spieren die ik voel werken
Citaat:
Een aspect wat me ook niet zo gelukkig lijkt is het ontbreken van het gevoel met juist die trompet erbij. Dat is toch aanmerkelijk anders dan zonder.
het doel van de oefening met het potlood is de spieren trainen.
net als krachttraining bij sporters. zwemmers zitten ook uren in de fitness... daar hebben ze ook het 'gevoel' van het zwemmen niet. maar de kracht hebben ze wel nodig eenmaal ze in het bad liggen....
idem dito wielrenners e.a.
Citaat:
De kans is niet gering dat wanneer je embouchure niet optimaal functioneert, je met deze oefening de spieren versterkt die je embouchure ervan weerhouden een effectievere vorm te vinden.
akkoord maar de vraag was niet hoe verbeter ik mijn embouchure.... de vraag was hoe versterk ik mijn mondhoeken.
voor het verbeteren van de embouchure zijn dan weer tal va andere oefeningen bijv. jouw Smiley
Citaat:
Welnu, ik kon uiteindelijk prima buzzen, maar vertalen naar die trompet lukte dus absoluut niet
dat was dan voor jou zo, voor vele anderen bracht het wel een oplossing (mezelf inclus.)