trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Enkele gedragsregels en studieadviezen voor orkestmuzikanten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 06:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 11:49 

mi trompeta schreef:
Of een inzet 'faken' werkt erg goed, als de rest van de sectie op jouw inzetten speelt :D

Deze is echt heeeeeeeeeeel herkenbaar!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 12:24 

Dehaanmuziek schreef:
mi trompeta schreef:
Of een inzet 'faken' werkt erg goed, als de rest van de sectie op jouw inzetten speelt :D

vooral nieuwe muzikantjes! keer op keer op keer!!!! :lol: :twisted:

Jupiter pocket
King Trombone
OLP Tony Levin 5-string Basgitaar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 13:01 

tim-f schreef:
Dehaanmuziek schreef:
mi trompeta schreef:

8O
Terwijl je die als routinier juist op weg moet helpen en op hun gemak moet stellen, door bv. aan te geven waar we zijn, als ze de tel kwijt zijn, en ze zo een net zo volwaardig lid van het orkest te laten worden als je zelf bent.......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 14:22 

Rik Baars schreef:
tim-f schreef:
Dehaanmuziek schreef:
mi trompeta schreef:

8O
Terwijl je die als routinier juist op weg moet helpen en op hun gemak moet stellen, door bv. aan te geven waar we zijn, als ze de tel kwijt zijn, en ze zo een net zo volwaardig lid van het orkest te laten worden als je zelf bent.......

:?

Jupiter pocket
King Trombone
OLP Tony Levin 5-string Basgitaar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 16:42 

Rik Baars schreef:
tim-f schreef:
Dehaanmuziek schreef:
mi trompeta schreef:

8O

Helemaal mee eens!
Maar naast mij zit iemand die al 30 jaar speelt en er ook nog steeds intrapt!
En dan vind ik het wel erg lachen!
Een beetje humor tijdens een repetitie moet kunnen, vind ik!
Het wordt anders als je het tijdens een concert doet!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 18:40 

ow dus je doet het expres bij hem :wink: :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 18:43 

Klieren onder de repetitie, mijn grootste hobby. Ik heb ook nog een gezellig persoon naast me zitten, Remon die even hard meedoet. Muziekstandaards van elkaar in elkaar laten zakken, mondstuk uit het instrument halen (wel heel gevaarlijk :lol:). Muziek van standaard blazen, stempijp van me maatje er uit trekken en doorgeven, zodat zijn stembuis heel het orkest doorgaat. (waarop de dirigent een keer vroeg, 'Vloog er nou een buisje uit je trompet? Ik zie allemaal gerommel daaro' de rest van de avond gelachen). Nuja en de rest van de bekende grapjes. Verder kunnen we erg lachen om de dirigent, die soms erg tegenstrijdige dingen zegt. Of om andere leden. Dat is soms misschien lullig, maar als je een lid hebt, dat trompet op een bugel speelt, soms keihard vol kicksen (de scheurdood) en die niet tegen commmentaar van de dirigent kan, moet je wel lachen. Maar wij zijn niet de enige die veel lol maken. Maarre we spelen ook nog tussendoor hoor.
Wij zorgen niet echt voor overlast, hoor. In dat orkest ligt het niveau gewoon niet hoog en moet je elke repetitie voor hetzelfde stoppen en ook nog eens steeds bij dezelfde personen. Dat wordt iriitant. Zeer irritant en ja, dan moet je je even vermaken. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 19:44 

Girlpower schreef:
Klieren onder de repetitie, mijn grootste hobby. Ik heb ook nog een gezellig persoon naast me zitten, Remon die even hard meedoet. Muziekstandaards van elkaar in elkaar laten zakken,
Erg iritant, tijdens een repetitie en dus ook niet leuk! Er hoeft maar een keer toevallig een trompet of ander instrument onder te staan en het leed is niet meer te overzien!
Girlpower schreef:
mondstuk uit het instrument halen (wel heel gevaarlijk :lol:). .....................stempijp van me maatje er uit trekken en doorgeven, zodat zijn stembuis heel het orkest doorgaat.
Dat zijn geintjes waar je bij mij echt helemaal niet mee aan moet komen! Een 'vriend' van mij heeft nog niet zo lang geleden mijn trompet uit m'n tas gehaald en onder een kapstok tussen de jassen verstopt! Er hoefde dus maar iemand zijn jas te pakken en hij zou op de grond gevallen zijn! Gelukkig heb ik ook nog echte vrienden die me even waarschuwde! De 'vriend' is nog niet klaar met me! :evil:
Girlpower schreef:
Wij zorgen niet echt voor overlast, hoor. In dat orkest ligt het niveau gewoon niet hoog en moet je elke repetitie voor hetzelfde stoppen en ook nog eens steeds bij dezelfde personen. Dat wordt iriitant. Zeer irritant en ja, dan moet je je even vermaken. :lol:

Ja , ik denk dat het niveau van je orkest echt een stuk hoger zal zorden door dit soort humor! :mrgreen: :roll: [/quote]

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur