trompet.nl > forum > Toon onderwerp - MOOIE VERHALEN
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 08:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2005 06:13 

ja, dat klopt, spring overture,
is in principe heel vrolijk, maar er worden veel dissonanten gespeeld, en die meneer speelt hel zachtjes 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2005 17:30 

Maakt er dan niemand echt wat mee?

Zal ik dan maar beginnen?

Het is zaterdagavond en we hebben een optreden met de dweilband ergens in Utrecht!(vraag me niet waar, het is al een paar jaar geleden!)
Het is nogal gezellig, er vloeien een aantal biertjes en het wordt snel laat!
Om een uur of twee is het feest af, maar hebben wij nog geen zin om naar huis te gaan!
"We kijken wel of er nog ergens een kroeg open is, dan spelen we daar wat en drinken we nog een biertje!"

We lopen met z'n allen, mannetje of dertien, door de straten van Utrecht als we plotseling langs een groot huis lopen waar nog licht brand! Het lijkt er erg gezellig, er is blijkbaar een feestje aan de gang!
We wagen de gok en bellen aan!
Er wordt opengedaan door een soort butler, strak in het pak! "Komt u binnen", zegt ie vriendelijk!
Binnen is er ruimte genoeg voor dertien malloten met instrumenten en we besluiten meteen maar wat te gaan spelen. "Dan weten ze dat we er zijn!"
Al snel loopt er een polonaise door het grote huis! Onze souzafonist voorop en wij erachteraan om de kroonluchters weer stil te hangen die hij met z'n sous aantikt! :lol:

Na de eerste set is het toch wel tijd voor een biertje! Gelukkig komt daar net de butler met een dienblad vol met drank! Alleen, paniek, geen bier! Alleen maar sherry, en andere droge drankjes waar je heel zuinig van gaat kijken!
"Had u liever iets anders geblieft?"
"Nou, liever een biertje!"
Uiteindelijk is het dan toch nog goedgekomen met dat bier en we beginnen na deze weggekachelt te hebben weer aan een nieuwe set!
Weer polonaise, kroonluchters rechthangen en uiteindelijk naar huis!

Een paar dagen later valt bij de 'leider' van onze band een brief op de mat!
Het ziet er nogal officieel uit, wapentje van Utrecht op de enveloppe, dat soort dingen!

"Via deze brief wil ik u hartelijk bedanken voor de vrolijke opluistering van ons feest"
Zoiets stond er in!

Getekend door:

De commissaris van de koningin van Utrecht :lol:
(En er schijnen ook nog wat prinsjes rondgelopen te hebben! :lol: )

Afbeelding
Dit zootje stond dus op de stoep! (o.a.)

Laatst bijgewerkt door Dehaanmuziek op 31 maart 2005 17:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2005 17:36 

Wow! Dat is pas gaaf!! :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2005 17:38 

Dehaanmuziek schreef:

Hey, ik heb me best gedaan om een leuk verhaal neer te zetten :P ....

verder... vet verhaal, maar verwacht je echt bier op een koninginnenfeest? :? 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2005 17:41 

Trompettor schreef:
Dehaanmuziek schreef:

verder... vet verhaal, maar verwacht je echt bier op een koninginnenfeest? :? 8)

Eeeh ja! Koninginnedag?

We wisten toen nog niet dat we bij de CVK waren, he!
Maar er was wel bier! Alleen wilde niemand het hebben!
Ze waren blij dat we er waren, kwamen ze nog van het bier af! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2005 19:29 

Dehaanmuziek schreef:
Trompettor schreef:
Dehaanmuziek schreef:

Eeeh ja! Koninginnedag?

We wisten toen nog niet dat we bij de CVK waren, he!
Maar er was wel bier! Alleen wilde niemand het hebben!
Ze waren blij dat we er waren, kwamen ze nog van het bier af! :wink:

anders heb ik nog wel een adresje :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 07:16 

2 sterke (drank) verhalen:

Op een mooie dag, we gaven een concert in samenwerking met een jeugdorkest uit Duitsland, nadien een "kleine" receptie aangeboden door de Duitse ambassade, dan nog wat doorgezakt op café en dan met de wagen naar huis. We zaten met 4 man in de wagen, in de koffer onze instrumenten en nog wat materiaal van de bestuurder. Achteraan vonden we het koud in de wagen dus vragen we aan de bestuurder om de airco wat warmer te zetten, mijn gebuur keek eens na of zijn raam wel gesloten was. Plots horen we iets in de koffer "vallen" we rijden verder... de chauffeur constateert onderweg dat zijn achterruit enorm proper was, is in geen tijden meer gebeurd.

5 Minuten later komen we bij mij thuis aan en merken we dat de koffer openstaat... gelukkig zijn er geen instrumenten verdwenen, wel de aktentas van de chauffeur met allerlei contracten, folders enz van het werk... Gelukkig is dat ook terrecht gekomen dankzij een eerlijke vinder.

2 januari jongstleden, we gaven een klein nieuwjaarsconcertje... om 11u 's morgens, vanaf 12u begon de receptie, tussen 17u en 18u gaan de laatsten door. Oa. onze solo klarinettist die de dwarsfluit van zijn vrouw mee naar huis moest nemen (ja ik weet het dit zijn geen koperblazers...). Hij vertrekt, gaat naar de wagen... Een paar uur later, na het eten, vraagt zijn vrouw voor alle zekerheid dat de dwarsfluit mee thuis geraakt is... "ja ja" zegt hij, maar ze vinden ze nergens... navraag gedaan, ze ligt ook niet meer in bar. Ook niet op de parking waar de wagen stond, affiches gemaakt en uiteindelijk kwam de eerlijke vinder opdagen, die dacht dat het een onderdeel van een bromfiets was (er stond namelijk Yamaha op het kistje).
In plaats van de fluit in de koffer te leggen, had onze klarinettist de fluit voor zijn koffer gelegd (dus gewoon op grond) er eens goed over gereden (gelukkig was het herstelbaar) en dan naar huis...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 07:21 

Ik ken wel iemand die vond dat zijn instrument (een euphonium overigens) maar zwaar blies en slecht stemde. Dus hij ging er mee naar Adams. Na lang zoeken kwamen er uit de beker 2 carnavalspartituren en een briefje van 5 euro!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur