Maakt er dan niemand echt wat mee?
Zal ik dan maar beginnen?
Het is zaterdagavond en we hebben een optreden met de dweilband ergens in Utrecht!(vraag me niet waar, het is al een paar jaar geleden!)
Het is nogal gezellig, er vloeien een aantal biertjes en het wordt snel laat!
Om een uur of twee is het feest af, maar hebben wij nog geen zin om naar huis te gaan!
"We kijken wel of er nog ergens een kroeg open is, dan spelen we daar wat en drinken we nog een biertje!"
We lopen met z'n allen, mannetje of dertien, door de straten van Utrecht als we plotseling langs een groot huis lopen waar nog licht brand! Het lijkt er erg gezellig, er is blijkbaar een feestje aan de gang!
We wagen de gok en bellen aan!
Er wordt opengedaan door een soort butler, strak in het pak! "Komt u binnen", zegt ie vriendelijk!
Binnen is er ruimte genoeg voor dertien malloten met instrumenten en we besluiten meteen maar wat te gaan spelen. "Dan weten ze dat we er zijn!"
Al snel loopt er een polonaise door het grote huis! Onze souzafonist voorop en wij erachteraan om de kroonluchters weer stil te hangen die hij met z'n sous aantikt!
Na de eerste set is het toch wel tijd voor een biertje! Gelukkig komt daar net de butler met een dienblad vol met drank! Alleen, paniek, geen bier! Alleen maar sherry, en andere droge drankjes waar je heel zuinig van gaat kijken!
"Had u liever iets anders geblieft?"
"Nou, liever een biertje!"
Uiteindelijk is het dan toch nog goedgekomen met dat bier en we beginnen na deze weggekachelt te hebben weer aan een nieuwe set!
Weer polonaise, kroonluchters rechthangen en uiteindelijk naar huis!
Een paar dagen later valt bij de 'leider' van onze band een brief op de mat!
Het ziet er nogal officieel uit, wapentje van Utrecht op de enveloppe, dat soort dingen!
"Via deze brief wil ik u hartelijk bedanken voor de vrolijke opluistering van ons feest"
Zoiets stond er in!
Getekend door:
De commissaris van de koningin van Utrecht
(En er schijnen ook nog wat prinsjes rondgelopen te hebben!

)
Dit zootje stond dus op de stoep! (o.a.)