trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Straub 'AP'
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Straubdeluxe....
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 14:44 

Was er gisteren ook even bij, mooi de gelegenheid te baat genomen en op alle toeters wat genetisch materiaal achtergelaten. Dus ook op de AP, dat was toch die gouden? Mooi ding maar toch voel ik nog niet de neiging om mijn SLAX op marktplaats.nl te zetten. Wat voelt dat ding groot aan zeg. Zal wel een kwestie van wennen wezen, maar toch. Tevens vond ik het wel erg interessant om al die toeters naast elkaar uit te testen zonder dat er een hijgende verkoper op 30 cm afstand naast je de boel in de gate loopt te houden. Diegene die er niet waren hebben echt iets gemist....... Overigens heb ik ook nog even op de in dit forum veel besproken toeter van Bazz gespeeld: dat is dus echt een heel goed ding.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 14:47 

Aha was jij die gestoorde gast die een heeeeeeeele lange G3 speelde op elke toeter die ie tegenkwam? :P
Nice! :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel: Re: Straubdeluxe....
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 15:35 

Theo van Kampen schreef:
Was er gisteren ook even bij, mooi de gelegenheid te baat genomen en op alle toeters wat genetisch materiaal achtergelaten. Dus ook op de AP, dat was toch die gouden? Mooi ding maar toch voel ik nog niet de neiging om mijn SLAX op marktplaats.nl te zetten. Wat voelt dat ding groot aan zeg. Zal wel een kwestie van wennen wezen, maar toch. Tevens vond ik het wel erg interessant om al die toeters naast elkaar uit te testen zonder dat er een hijgende verkoper op 30 cm afstand naast je de boel in de gate loopt te houden. Diegene die er niet waren hebben echt iets gemist....... Overigens heb ik ook nog even op de in dit forum veel besproken toeter van Bazz gespeeld: dat is dus echt een heel goed ding.

Die gouden was exact hetzelfde model als die van Bazzzzz :lol: De AP was gewoon een van die zilveren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 16:22 

zeg Tommy, heeft de Straub AP in vergelijking met je vorig trompet (welke was het?) je een groter bereik gegeven, dus kun je gemakkelijker in de hoogte spelen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 17:02 

Ze vorige?? :) hij heeft hem er gewoon bij genomen , wat een LUXE :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 17:09 

baszz schreef:
Ze vorige?? :) hij heeft hem er gewoon bij genomen , wat een LUXE :lol: :lol:

wel, dan gewoon het verschil tussen de 2 :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 17:27 

mijn 'vorige' is/was de EX-G....
daarvoor een yamaha 6535

een groter bereik niet nee....
maar wat die AP wel heeft is dat ie makkelijker klinkt in de hoogte... je hoeft niet harder te werken om een mooie open klank te krijgen in de hoogte dan in de laagte....

zoals Hans het zo mooi zegt: het is als een bloem die open bloeit! :D

en zo is het ook... hij klinkt mooi warm, en eenmaal naar omhoog klinkt ie echt mooi helder... de klank gaat echt open.
het is alsof die trompet zich meer op haar gemak voelt in het hoge register.... bij andere trompetten had/heb ik soms het gevoel dat je ze moet dwingen naar dat hogere register, dat je er moet voor werken... deze heeft het maar al te graag :wink:
iets wat waar ik ook even van opkeek bij het testen was dat ie feilloos de C2/D2 binding speelt!! ik kon die trillen zonder een keer over te slaan naar een Bb.... heb ik nog maar bij weinig, zelfs geen trompetten geweten. (heb natuurlijk nog op veel niet gespeeld he)

maar zoals ik zei in de vorige post, mijn GR mondstuk klapt niet dicht op deze AP....
hoe dat zou komen weet ik niet...
daarmee kom ik niet hoger maar klinkt het wel veel vetter.... ( voor het eerst een G3 gespeeld waar ik wel eventjes trots op was :lol: )

de twee vergelijken is onbegonnen werk.... het zijn twee totaal verschillende trompetten... ze spelen allebij geweldig.... maar een EX-G ga je bijv. zowieso toch niet gebruiken om wat in een band te gaan loeien, of partijen te spelen in een symf orkest....
iets waar de AP wel voor zou kunnen dienen....
maar die (EX-G) heeft dan weer zo'n speciale en unieke klank die echt in menig rokerig jazzcafe heel goed op zijn plaats is 8)

http://www.oidv.net (up to date!)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 17:34 

Even ter info: deze posts zijn niet gesponsord :lol: :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur