mijn 'vorige' is/was de EX-G....
daarvoor een yamaha 6535
een groter bereik niet nee....
maar wat die AP wel heeft is dat ie makkelijker klinkt in de hoogte... je hoeft niet harder te werken om een mooie open klank te krijgen in de hoogte dan in de laagte....
zoals Hans het zo mooi zegt: het is als een bloem die open bloeit!
en zo is het ook... hij klinkt mooi warm, en eenmaal naar omhoog klinkt ie echt mooi helder... de klank gaat echt open.
het is alsof die trompet zich meer op haar gemak voelt in het hoge register.... bij andere trompetten had/heb ik soms het gevoel dat je ze moet dwingen naar dat hogere register, dat je er moet voor werken... deze heeft het maar al te graag
iets wat waar ik ook even van opkeek bij het testen was dat ie feilloos de C2/D2 binding speelt!! ik kon die trillen zonder een keer over te slaan naar een Bb.... heb ik nog maar bij weinig, zelfs geen trompetten geweten. (heb natuurlijk nog op veel niet gespeeld he)
maar zoals ik zei in de vorige post, mijn GR mondstuk klapt niet dicht op deze AP....
hoe dat zou komen weet ik niet...
daarmee kom ik niet hoger maar klinkt het wel veel vetter.... ( voor het eerst een G3 gespeeld waar ik wel eventjes trots op was

)
de twee vergelijken is onbegonnen werk.... het zijn twee totaal verschillende trompetten... ze spelen allebij geweldig.... maar een EX-G ga je bijv. zowieso toch niet gebruiken om wat in een band te gaan loeien, of partijen te spelen in een symf orkest....
iets waar de AP wel voor zou kunnen dienen....
maar die (EX-G) heeft dan weer zo'n speciale en unieke klank die echt in menig rokerig jazzcafe heel goed op zijn plaats is