trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet workshop, animo?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 14:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 358 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 45  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 16:41 

erikveldkamp schreef:
Dehaanmuziek schreef:
mo schreef:
ook fijn om een aantal mooie instrumenten naast elkaar te kunnen bespelen van Hans Brass en Hub van Laar. iemand nog iets te melden daarover... of al aan't sparen?

Ik ben verliefd geworden op de vergulde B5 van Hub die er lag!
Maar ik moet eerst een huis kopen, dus zal ik nog even moeten wachten! :?

Ruud Breuls speelde gisteren ook op een vergulde B5, ik zou maar iets meer hypotheek opnemen want hij speelt wel erg goed !

Dat verschil in maandlasten is toch erg klein... :wink:

Speelt Ruud nu definitief op een van Laar B5?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 16:59 

Beste workshoppers en erik

Zit hier net even te oefenen met de verschillende ademhalingsvormen die gister aan de orde kwamen .: buik, midden,complete breath, wedge.

Zit me dit nog af te vragen, onderbreek het oefenen nu even voor deze vraag zodat als ik zometeen weer begin weer helemaal fris ben :P :

De wedge is wel duidelijk daar gaat de buik maar een heel klein beetje naar beneden en vervolgens weer terug. Bij de buik ademhaling zet de buik helemaal uit . Bij de complete breath vul je echt alles door alle spieren uit te zetten..

Vraag : Als ik die middenademhaling ga doen hoever moet ik dan nog met mn buik naar onderen/buiten gaan ; net zover als bij de wedge of ligt dit anders of blijft ie stationair in de zelfde stand staan zodat ie helemaal niet uitzet ??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 17:05 

Dat weet ik niet, Ruud zit in een testfase... :wink:

Maar het zal niet aan de trompet liggen, die speelde fantastisch. Maar dat wist ik al omdat ik hem al getest had voordat ie verguld werd.

De hele tafel lag vorige week vol met goede trompetten, ik had ze allemaal wel willen hebben. Maar er zijn meer klanten die graag een trompet van Hub willen. Hij moet er nog zo'n 40 bouwen in de komende tijd !

Ik was gisteravond in ieder geval erg tevreden met mijn verbeterde B7. Hij is lekker open en spreekt erg makkelijk aan. De G3's zitten er ook lekker op....

Maar ik wilI nog wat meer concerten doen om een goed oordeel te kunnen geven. Ik ga deze week nog wat soundclips op mijn site zetten met de nieuwe B7.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 17:06 

erikveldkamp schreef:
Maar er zijn meer klanten die graag een trompet van Hub willen. Hij moet er nog zo'n 40 bouwen in de komende tijd !

64 zei hij gisteravond volgens mij

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 17:08 

henkchr schreef:
Vraag : Als ik die middenademhaling ga doen hoever moet ik dan nog met mn buik naar onderen/buiten gaan ; net zover als bij de wedge of ligt dit anders of blijft ie stationair in de zelfde stand staan zodat ie helemaal niet uitzet ??

Als ik de middenademhaling gebruik doe ik niets (bewust) met mijn buik, die blijft dus ongeveer op de zelfde stand.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 18:10 

Ik vond het erg leuk gisteren; goede opkomst, leuke mensen.
Zelfs als niet-trompettiste was het vermakelijk. Had eigenlijk graag willen horen hoe al die trompetten bij elkaar klonken, maar waarschijnlijk zijn mijn trommelvlies en mn buis van Eustachius blij dat ze dat bespaard is gebleven.
En dan de trompet.nllers, niet te vergeten; leuk hoor om baszzzm (hehe eindelijk gezien), trumpetvos (de chinees was gezellig) en psychobunny (lief, maar dodelijk) live te aanschouwen!
Op naar de volgende meeting!!

Ik weet niet of het een compliment is, maar de klarinettiste(s) vonden het in ieder geval erg leuk, en leerzaam!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 18:21 

Meissie schreef:
Op naar de volgende meeting!!

trumpetparty :?: :!: :!: :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 18:35 

ik heb nog niemand gehoord over de b7 die er voor de probeer lag.
als ik alleen kijk naar speelgemak en naar wat er gisteren beschikbaar was, en had ik er een mogen meenemen dan was het die geweest, of wellicht een van de straubs (SLA of E-line of AP, weet echt niet meer welke, een verzilverde iig) als die me qua geluid beter zouden bevallen.
zou dan dus op klank aankomen, en daar heb ik dan toch iemand aan de andere kant van de beker voor nodig.

wie kan er kort iets vertellen over de klankkleuren voor van Laar B7, Straub SLA en Straub E-line? het klinkt zo anders als je erachter staat he.
(aub niet verwijzen naar search engine, dat geloof ik wel, evenals "hankervanaf wie erop speelt")

Kleinigheid mbt hetgeen Hans kwijt is: de optie dat iemand zich gewoon vergist heeft heb ik niet voorbij zien komen op het forum.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 358 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 45  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur