Citaat:
Hoi, misschien is dit niet de juiste plek voor commentaar; ik ben niet zo thuis in forums.
Maar ik wilde toch even kwijt dat ik een leuke en zeer leerzame middag heb gehad (ondanks dat ik 15min heb gemist terwijl ik voor de deur stond...) In de meeste reacties staat alles al, maar zou het een idee zijn om met zo'n workshop een paar voorbeelden te geven aan de hand van een aantal "lijdende voorwerpen" ; dus er is een vrijwilliger en die wordt door erik kritisch bekeken als hij probeert te doen wat, in dit geval, erik zegt. En daar dan, natuurlijk opbouwend, wordt gewezen op mogelijke verbeteringen..... Beetje vaag verhaal maar volgens mij kan iedereen van zulke voorbeelden leren.
Peter Masseurs heeft eens een masterclass gedaan op die manier. Er waren zo'n 60 mensen en hij had 2 uur. Hij vroeg gewoon een paar van de jongsten om naar voren te komen en toonladders enzo te spelen. Aan de hand daarvan maakte hij opmerkingen over adem en speelhouding en zo. Vervolgens liet hij conservatoriumstudenten stukken spelen en gaf commentaar over de stijl en ook adem enzo.
Dat werkte prima, alleen jammer dat het zo kort was.