trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wie vindt Rensink wel goed???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 14:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2005 13:32 

Trumpetthomas schreef:
Ik denk dat dit een grap is van een van onze mede forum gebruikers die een verhaaltje van z'n website af heeft gehaald.

Dat denk ik niet!
Ik heb Henk een mailtje gestuurd met een uitnodiging om eens te reageren op de stellingen op dit forum!
Dat leek mij namelijk wel zo eerlijk!
Ik kreeg wel meteen een uitnodiging van hem om eens bij hem langs te komen, maar dat was toch niet helemaal mijn bedoeling! :wink:

Ik hoop dat hij nog wat meer ingaat op de stellingen en dat hij zichzelf hier gaat verdedigen! Tot nu toe is het inderdaad alleen maar een reclamepraatje en die overtuigen mij meestal niet zo!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2005 15:51 

Henk Rensink Mondstukaanm schreef:
Waarom mondstukaanmeting ?

Referenties
De bovenstaande en andere enthousiaste reacties ontvingen we onder meer van muzikanten van het Koninklijk Concertgebouworkest, het Rotterdams Philharmonisch Orkest, het Radio Filharmonisch Orkest, het Utrechts Symfonie Orkest, het Metropole Orkest, het Nederlands Promenade Orkest, het Noordhollands Philharmonisch orkest, het Noord Nederlands Philharmonisch Orkest, het Gelders Orkest, het Orkest van het Oosten, het Brabants Orkest, het Limburgs Symfonie Orkest, Nieuw Sinfonietta Amsterdam, het Nederlands Blazers Ensemble, het Musical Begeleidingsorkest van de Ende Producties, het Strauss Orkest André Rieu, Dutch Swing College Band, Guus Meeuwis Band, Helmut Lotti Band, het WDR-omroep Orkest, Hans Dulfer, de Johan Willem Friso Kapel, de Koninklijke Militaire Kapel, de Koninklijke Luchtmacht Kapel, de Mariniers Kapel en het Fanfare Korps Koninklijke Landmacht, en van tal van bigbands en topverenigingen uit de hafabra-sector.

Wel vreemd dat een aantal trompetisten van bovengenoemde orkesten of hem niet kennen of het onzin vinden van wat hij doet :?: :!: :!:
maar dan nog even een vraagje aan de heer rensink zelf
iedereen die ik tot nu heb gehoord over die mondstuk aanmeting is een variant van bach 3c t/m 1c uitgekomen dit kan volgens mij ook dan niet helemaal goed zijn of zit ik nu verkeerd?? Want bij een big band zit je namelijk niet echt te wachten op een donker en warm geluid maar meer op een geluid met meer hoog erin.

sorry dat ik het zeg maar vind het hele verhaal meer op reclame lijken dan op uitleg!
:? :? :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2005 16:50 

beste heer rensink....

graag had ik geweten waarop je je basseerd bij het aanmeten van een monstuk?

ik heb horen zeggen dat je rekening houd met lipvolume en dergelijke....

hoe verklaar je dan bijv dat clifford brown op een VB 17C1 speelt (wat behoorlijk klein is) terwijl hij toch een stevig paar lippen heeft....
benny wiame dan speelt op een 1.2C en heeft toch heel wat dunnere lippen??
als je rekening houd met lipvolume zou je toch eerder denken dat het andersom zou moeten....

tevens wil ik van de gelegenheid gebruik maken om te reageren op uw publicatie in het maandblad van vlamo getiteld: Een mondstuk uit de automaat

Citaat:
high-tech mondstukfirma's lopen vaak hoog op met hun dure en hypermoderne apparatuur. Toch hebben computers en de hieraan gekoppelde machines absoluut hun beperkingen. Ze hebben namelijk geen directe relatie met het functioneren van het mondstuk

mondstukken hebben een hele geschiendenis op zichzelf van het ontstaan ervan tot nu...
de eerste mondstukken werden ontworpen lang voor computers bestonden.
maar tussen nu en zeg maar 50/60 jaat geleden is helemaal nog niet veel verandert in het ontwerp en de vorm van die mondstukken.... het enige verschil met nu is dat ze gemaakt worden door computergestuurde machines.
hiermee voldoen ze aan 1 van uw '4 C's'.... nl constante kwaliteit!!
geen enkele reden dus om de automatisatie in de productie van mondstukken in twijfel te gaan trekken.

Citaat:
een computermodel kan echter niet model staan voor iedere muzikant

net daarom dat ze 1001 verschillende maten en gewichten van mondstukken produceren, niet?

Citaat:
het resultaat van een mondstuk kan heel anders uitdraaien dan dat je op grond van beschrijving zou verwachten

hier ga ik dus totaal niet mee akkoord.
zo heeft iedere afmeting, cupdiepte, rim, throat, backbore zijn invloed op wat er uit het instrument komt..... dus kun je een bepaalde klank en comfort nastreven door bepaaalde afmetingen te geven aan elk van deze onderdelen.... of het dan goed aanvoeld voor de muzikant in kwestie is iets anders.... maar de eigenschappen van klank e.d. zullen zeker zijn zoals door de muzikant gevraagd...

in het artikel verwijst u ook naar het belang vn het gevoel van de muzikant.
dan veronderstel ik dat u zelf een heel degelijk trompettist, hoornist, tubaspeler, bastubaspeler, trombonist bent... eveneens als saxofonist op sopraan, alt, tenor en baritonsax... hoe anders zou u weten welke veranderingen welk gevoel geven voor elk van deze instrumenten en hun mondstukken?

ik heb zo sterk de indruk na het lezen van de topics over uw werk, na het lezen van uw site, het artikel in vlamo en uw post hier in dit topic dat uw specialiteit eerder ligt in het verkopen van een produkt. namelijk het 'aangemeten mondstuk' dan bij het aanmeten zelf...

want zoals hier op honderden topics al werd gezegd, door profs en amateurs: een mondstuk is iets persoonlijks en dat moet je proberen.... en niemand kan je zeggen wat voor je gaat werken... alleen ervaring van een degelijk instrumentist kan je in de juiste richting wijzen, maar de rest moet je zelf doen.

in je artikel zeg je 'een mondstuk uit de automaat, dat werkt niet!'
de enige automaat die ik ken.... dan ben jijzelf

http://www.oidv.net (up to date!)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2005 17:00 

Nog een vraag...wat heeft LONGINHOUD met het `aanmeten` van een mondstuk te maken en het meten van lipsterkte dmv in je lip prikken met een plastic stomp puntje??
en het bekijken van je lipopening dmv een losse mondstukrand ?? terwijl je daar geen goed oordeel over kan vellen omdat er niet voor niets duizenden mondstuk randen worden gemaakt door alle fabrikanten etc etc.
Hoe kan je iemand vertellen dat ie beter een gouden rand kan nemen ipv een zilveren rand ?? of dat je beter een verzwaard mondstuk kan nemen ipv een "standaard" mondstuk??
Waar haalt u die wijsheid vandaan?? vertel het ons eens!?!? 8O

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2005 18:39 

Henk Rensink Mondstukaanm schreef:
Winkeliers
Muziekwinkeliers die regelmatig aanmeetdagen in hun zaak organiseren of mensen naar mijn praktijk doorverwijzen zijn de firma’s: Music All In (Noordwijk, Rijswijk)

Brassheavy, werken jullie wel eens met Henk Rensink?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2005 18:45 

tuurlijk zijn winkeliers tevreden....

en namiddagje rensink en 15 mondstukken verkocht :roll:

http://www.oidv.net (up to date!)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2005 21:45 

Het is natuurlijk een goede ontwikkeling dat ook Dhr. Rensink zelf zich laat zien. Jammer genoeg vooralsnog alleen maar met een reclame-praatje.
Een forum geeft de mogelijkheid om je mening te geven, dat is over hem ook uitgebreid gedaan. Nu heeft hij de mogelijkheid om zich te verdedigen! Ik ben benieuwd!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2005 23:07 

Ik denk niet dat Rensink zich gaat verdedigen. Hij is overtuigd van zijn eigen kunnen en kan dat maar op een manier bewijzen, door het te laten zien.
Helaas voor hem zijn er op het forum nogal wat negatieve reacties, waar we in een discussie met hem waarschijnlijk niet uitkomen.
Eigenlijk zou het hem sieren als hij zijn systeem veranderd; adviseert hij een mondstuk wat na verloop van tijd een goed advies blijkt te zijn, betaal je achteraf.
Het mondstuk zou je voor een bepaalde tijd moeten mogen gebruiken en aanschaffen als het bevalt.

Dat lijkt me een eerlijke methode. Wellicht komt het ervan?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur