bartjefrit schreef:
Oké, we hebben het over de ventielen van de Van Laar. Ik merk, als ik ze pas gesmeerd heb dat ze super lopen, maar de dag erna moet ik alweer opnieuw smeren, dan gaan ze zo traag als een (...) . Ik gebruik La Tromba; kan het daar aan liggen? Iemand zei dat die misschien te dik is?
Welke olie raden jullie aan voor de Van Laar's?
Hmm, wat jij zegt heb ik ook gehad, maar dan met mn oude bach. Had ook la tromba olie. Na het olieen liep het fantastisch, maar na een week ongeveer, steeds zwaarder. Maar het gekke was, dat het leek alsof de olie even warm moest worden, want na 5 minuten liep het weer super. Bij ventielolie ligt het helemaal aan het soort speeksel wat je hebt in combinatie met je olie. Bij mij werkt La Tromba dus niet super. Hetman werkt bij mij wel echt super. Bij mijn Hub B5, om daar nog even op terug te komen, lopen de ventielen echt fantastisch. Ze piepen alleen af en toe. Ik kijk het nog even aan, moeten nog wat verder inslijten. Als het blijft, bel ik Hub even op. Maar ik ben dus erg tevreden over Hetman 1 én mijn ventielen

.