larrios schreef:
Omdat ik na een jaar buzzen niet meer fatsoenlijk kon spelen, alleen maar goed buzzen. Het kan werken, het kan ook niet werken. Ik kan dus wel waarderen dat mensen baat hebben bij buzzen, maar zou het zelf niet graag adviseren. Het heeft te direct invloed op je normale spelen en de waarborg dat die invloed positief zal zijn is er mijns inziens niet echt. Het is meer een gok. Hoe je buzzt hoeft niet persee iets te maken te hebben met hoe je speelt. Op zich is dat gegeven nog niet zo erg, maar het punt is dat je buzzt in je normale speelregister. Daar heeft het ook direct effect op, positief of negatief. Als je oefeningen doet buiten je normale speelregister, heeft dat een indirect effect. Dat is wat mij betreft wenselijker.
Ko
Jij bent wel een heel erg geval apart.
Ikzelf kan me daar geen enkele voorstelling bij maken, want het is zo dat een trompet een versterkende functie heeft bij wat je op je mondstuk doet, dus hoe kan het dan zo zijn dan je wel goed kan buzzen?? Heb je je die vraag wel eens gesteld??
Was het buzzen wat je deed dan wel op de goede manier? Deed je op je trompet dan toch niks wezenlijks anders??
Ik blijf het maar een raar verhaal vinden, dus ik zou graag, uit pure interesse wat meer over jouw buzz problemen weten.
Ik zou buzzen wel degelijk aanraden, zelf heb ik er ook veel baat bij, en ook mijn leerlingen gebruiken het goed.