Citaat:
Miles heeft behoorlijk wat onzin opgenomen naast zijn geniale platen.
Ik ben nieuwsgierig welke platen je hiemee bedoelt; maar is natuurlijk offtopic
Citaat:
btw zijn broer branford marsalis is trouwens veeeeel beter dan zijn broer..
Ik vind het altijd een beetje flauw om broers met elkaar te vergelijken, zeker als ze zulke andere kanten opgaan
Wat betreft klassiek en jazz combineren: ik speelde van de week in Italie een jazzconcert op een voor de rest klassiek festival en de organisatie dacht dat ik volgend jaar wel even Richter kon spelen! Ik geloof dat zo'n uitstapje voor mij toch te ver weg ligt, dan moeten ze inderdaad Wynton maar even bellen
Wynton is iemand die waanzinnig goed speelt maar het te veel een gewetens kwestie maakt af en toe; te veel moraal. Hij maakt zich hard om jazz muziek erkend te krijgen als klassieke (serieuze) muziek in plaats van amusementsmuziek en gaat daarbij af en toe voorbij aan de voor alle muziekstijlen essentiele spontaniteit. Misschien dat het ook wel om die reden is dat hij die klassieke platen heeft opgenomen: dat iedereen weet dat hij een gedegen opleiding heeft en het instrument goed beheerst. Die Ellingtonopnamen zijn ook pas gemaakt na een zorgvuldig research.
Sommige mensen gaan zelfs verder door het een Black Music ding te maken: het zou Wynton te doen zijn om de erkenning van zwarte componisten (zoals Ellington dus)