Niet iedereen is hetzelfde en gaat op dezelfde manier met het trompetspelen om.
Een prof zal een andere insteek hebben dan een amateur.
Wat opleiding betreft is er volgens mij ook maar 1 manier en dat is les nemen van een goede docent.
Het kan voorkomen dat je zelf niet eens in de gaten hebt wat je verkeerd doet wie corrigeert je dan? je moeder of de buurvrouw die het wel mooi vindt klinken.
Wat de trompet zelf betreft, ja ik ben onlangs ook in het bezit gekomen van zo'n Chinese toeter, 71euro op Ebay.
In mijn werkterrein wordt veel aan resarch gedaan, dit soort mensen nemen nooit zomaar wat aan maar onderzoeken en proberen zelf tot een conclusie te komen.
Bijna iedereen op dit forum is negatief over de Aziaten, maar meestal van horen zeggen en niet van bespelen.
Ook ik heb wel eens een Aziaat bespeeld die het bloemstuk niet waard was, maar om ze allemaal over 1 kam te scheren gaat mij een stapje te ver.
Een trompet met de laatste ontwikkelingen en verbeteringen wil ik dan wel weer eens uit proberen, eerst bespelen en dan oordelen.
Het afgelopen weekend er 4 keer op uit geweest voor solo optredens tussen door ook de Chinese toeter geprobeerd, hij blijft ver achter bij mijn 8335RGS( ook een Aziaat ) op alle fronten, maar voldoet prima voor in dwijlorkest, op de straat of als leerling instrument.