Makke schreef:
Ook ik zit bij een vereniging waar de wil om muziek te maken is verdwenen. Ook ik erger mij de laatste tijd aan mijn medemuzikanten daar zij helemaal geen moeite doen om verder te komen dan nootjes spelen. Dit vind ik behoorlijk vervelend vooral omdat ik er zelf alles aan doe om mijn instrument wel te beheersen. Dit resulteert vaak in repetities waar ik vaak een uur zit te niksen omdat anderen geen moeite nemen. Ik kan je zeggen dat mij dit enorm stoort en ik overweeg bij de vereniging te vertrekken.
Daarnaast merk ik ook dat naast het gemis van de "drive" om je instrument en muziekstukken te leren beheersen ook vaak bij deze muzikanten het respect mist voor de mensen die wel moeite willen doen voor hun hobby. Vaak is dit afgunst. Het storingselement hierin is dat op het moment dat ze even niks hoeven te doen dat er wordt gepraat of niet wordt opgelet bij wat anderen doen. Dit vind ik behoorlijk respectloos. Daarnaast hebben deze mensen ook de neiging om klokslag het einde van de repetitie of het optreden te beginnen met roepen wanneer we nou klaar zijn...
Het bovenstaande gedrag neigt mij altijd deze mensen aan te spreken en te vragen wat ze eigenlijk komen doen bij de vereniging en wat ze nu zelf verwachten te bereiken? Deze mensen hebben in mijn ogen niet de mentaliteit om deel te kunnen nemen aan een muziekgezelschap en mogen wat mij betreft gaan figuurzagen. Jammer genoeg komt deze mentaliteit bij elke vereniging wel in mindere mate voor. Heel jammer.
Klinkt alsof je bij oons op de vereniging zit!
Heel herkenbaar!
Maar wel heel erg dat het bij zoveel verenigingen ook zo gaat!